Mobiltech

2016 a Snap éve volt, most a tőzsdére vonulnak, mint a Facebook

  • Szerző:nuus
  • 2016.12.27 | 06:45

A mobiltech világ legizgalmasabb idei játékosa a Snap, akiket már rég nem lehet csak „Snapchatként” nevezni. A Spectacles hatalmasat dobott rajtuk, a fényképezős szemüvegnek köszönhetően bebizonyították, hogy ők a legjobbak a villámgyors, fiatalos kommunikációra kitalált felületeken. Itt van néhány fontos szám és tudnivaló a Snapről.

Kép: Carl Court/Getty Images
Kép: Carl Court/Getty Images

Ma már 150 millió felhasználója van a 2011-ben elstartolt Snapchatnek. A folyamatosan növekvő cég a Reuters forrásai szerint 2017 márciusában tőzsdére vonul 20-25 milliárd dollár közötti értékben – beszédes, hogy mennyit fejlődtek ahhoz képest, hogy a két nagy szereplő külön-külön, a Facebook és a Google 2013-ban három milliárd dollár körüli ajánlattal próbálta magához csábítani a Snapet.

Nagy figyelem övezi a tőzsdére lépésüket, mert az Alibaba 2014-es, 170 milliárd dolláros beköszönése után ők lennének az elsők, akik ilyen magas áron jelennek meg részvények piacán.

Számokban meg sem közelítik a Facebookot, de ez nem is lehet céljuk, és a közösségi oldal így is épp eléggé fél tőlük ahhoz, hogy rengeteg funkciót és ötletet lenyúljon tőlük. Így történt, hogy Instagramon is megjelentek az egynapos sztorik, a telefonos Facebook-appokban pedig a Snapchatéhez hasonló filterek a képekre. A sztorikat most már Messengeren is tesztelik.

A Snap cég pont abban erős, hogy senkitől sem nyúlt le ötletet, minden, amivel foglalkozik, a saját gyermeke. Emellett sokkal nagyobb szabadsága van a felhasználóiknak is, mert nincs olyan szinten szétszponzorálva, mint az Instagram vagy a Vine és a tartalmakat sem szerkesztik (vagy rendezik) olyan erősen, mint a Facebook – mutat rá a Verge cikke.

Amivel igazán taroltak: Spectacles, az okos napszemüveg

snapchat_twitter_spectacles
Kép: Twitter/Spectacles

November elején érkeztek meg hosszú várakozás után a Snapchat napszemüvegei, amelyek lazán felemelték a középső ujjukat az eddigi okosszemüvegek felé.

A cég tökéletesen eltalálta, hogy mi kell a javarészt 13-24 évesekből álló célközönségének: egy pofonegyszerű, menőn kinéző termék. Egy trendi napszemüveg, amiben amúgy is szívesen pózolnak, de egy érintéssel készíthetnek vele snapeket is. Az igazán menők közvetíthetnek vele műtétet is.

Kizárólag telepített automatákból lehetett megvásárolni a Spectaclest, amivel olyan mesterséges hiányt hoztak létre, hogy a fal adta a másikat. Percek alatt kifosztották a pop-up automatákat, amelyek 130 dolláros darabáron árulták a terméket. Gyorsan felkerültek eBayre, ahol a szerencsések rengeteget adtak el az eredeti ár tízszereséért, és tömegek voltak kétségbeesve, hogy hol és mikor jönnek az új automaták.

A Snapchat nagyjából olyan generációs trend, mint nálunk a Wellhello. Népszerűsége folyamatosan növekszik, és a felhasználók gyakorlatilag úgy táncolnak, ahogy a Snap fütyül. Ha trendi akarsz lenni a parton, nehéz kibírni, hogy ne Spectaclesben fuss le a haverokkal, hátatokon Snapchat-hátizsákkal. Arról nem is beszélve, hogy a világ legötletesebb törölközőjével is elég könnyen lehetsz a társaság legmenőbb tagja.
Nyitókép: Snap Inc.


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló