Infotech
Megőrült a net a GDPR-tól, itt a legjobb mémek
Ha nem egy kő alatt éltél az elmúlt néhány hónapban, valószínűleg hallottad már azt a négy betűt, ami mostanában megkeseríti az emberek, de főleg a weboldalak üzemeltetőinek az életét.
A GDPR, vagy a General Data Protection Regulation egy adatvédelmi szabvány, amit az Európai Parlament hozott létre. Az eredeti ötlet az volt, hogy megóvják az embereket attól, hogy illetéktelenek rátegyék a kezüket az adataikra. Olyan botrányok hívták elő ezt a törekvésüket, mint a Cambridge Analytica Facebookból nyert adatainak felhasználása Donald Trump kampányában. Valójában az EU ezzel szeretné a nagy amerikai és nem európai cégek adagyűjtését korlátozni a kontinensen.
Azt szabályozzák a GDPR-ral, hogy hova mehetnek ki személyes adatok az EU-ból, és hogyan kell ezeket tárolni, kinek adhatóak tovább. Emellett az embereket hivatott segíteni úgy, hogy leegyszerűsíti a saját adataik kezelését az interneten.
A szabályokat megszegő cégeket akár 20 millió eurós bírsággal is sújthatják. Ezt a méretű büntetést nyilván a nagy amerikai közösségi oldalakra méretezték, olyan nagyságú összeget akartak, amit nem fizet ki röhögve havonta egy Facebook vagy Google méretű cég, de a kisebb cégek ettől azért jogosan rémültek halálra. Ezért aztán nagyok és kicsik tényleg elkezdték rendbe tenni a mindenfelé tárolt személyes adatok hozzáférését és biztonsági szabályait.
Jól hangzik, igaz? Kár, hogy a valóságban elég döcögősen lép életbe az új szabályozás.
A GDPR az összes weboldalt érinti, ami tárol személyes adatokat, és nem csak őket, oktatási intézményeket, hírlevél szolgáltatásokat. Szóval rengeteg oldalról van szó, ráadásul annyira azért nem világos és egyértelmű a szabályozás, hogy tutira menjenek a cégek, így hát inkább küldenek neked egy rakat mailt, biztos, ami biztos.
Napi ötven GDPR email
Mit lát belőle az egyszeri ember az EU-ban? Ezek az oldalak most mind elkezdtek e-maileket küldeni nekünk, hogy megengedjük-e nekik azt, hogy továbbra is hírleveleket küldözgessenek nekünk és továbbra is használhatják-e az adatainkat. Ezzel pedig az a gond, hogy a legtöbb vállalat, bár volt rá két éve, természetesen az utolsó pillanatra hagyta ezt az egészet, úgyhogy most sokaknak jól tele van az e-mail fiókja.
De igazán csak a cégek jártak rosszul, akiknek most jó sokan leiratkoznak majd a hírlevelükről. Vagyis nem iratkoznak fel újra.
Ha az e-mail fiókod rendben is van, azt valószínűleg észrevetted, hogy a legtöbb oldalon ahol regisztráltál újra el kell fogadni az adatkezelést. Ez is a GDPR eredménye.
Ettől most megőrült az internet
Ömlenek a GDPR dalok a Youtube-ra, és a mémek mindenhova.
Világsláger, vagyis az YMCA GDPR módra.
Ők meg is éneklik, hogy ez milyen szuper dolog.
Mi más lenne a gyerek első szava, ha a csapból is ez folyik? Természetesen az, hogy
frissítettük az oldalunk adatvédelmét.
Kids these days smh. #GDPR pic.twitter.com/2xLR8BzMoi
— Nimila Hiranya (@nHiRanZ) 2018. május 25.
Készüljetek! Most jönnek az e-mailek a megváltozott adatvédelemről, az összes oldaltól, amit valaha meglátogattál.
Ha esetleg kíváncsiak lennétek mivel telnek mostanában a napjaim… igen, én is nyakig ülök a #GDPR taskokban. pic.twitter.com/GoH88aglMn
— Daniel (@danielzsoldos) 2018. május 24.
Ha még egyszer kimondod, hogy GDPR…
Me right now #GDPR pic.twitter.com/AIlLMxOxyY
— Rich (@TrueblueRich) 2018. május 17.
Nézd a jó oldalát!
A legtöbben egyébként arra használják a GDPR leveleket, hogy kitisztítsák a email fiókjukat. Ugye te is feliratkoztál egy játék miatt 2008-ban legalább egy olyan szolgáltatás hírlevelére aminek aztán soha nem vetted hasznát? Most csak annyit kell tenned, hogy nem jelölöd vissza, és elvileg már meg is szabadultál a napelemes ütvefúrót kínálgató szingapúri székhelyű cégek mailjeitől.
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.