Autó

Itt a Volkswagen Golf eR1, a több mint 500 lóerős elektromos vadállat

  • Szerző:szaboakos
  • 2020.02.04 | 12:18

Ausztriában mutatta meg magát az az autó, mely a leginkább sugallja milyenek lesznek a nagyteljesítményű elektromos Volkswagenek.

A múlt hétvégén, az ausztriai Ice Race rendezvényen mutatta meg magát a Volkswagen Golf eR1, amely már kulcsfontosságú része a cég elektromos autófejlesztésének. Kívülről nézve a gép úgy néz ki, mint egy kissé módosított Golf TCR túraautó. De a felszíne alatt rejlik az igazi brutális bestia, az az újratervezett elektromos hajtáslánc-technológia, mely lehetővé tette a Volkswagen számára, hogy rekordokat állítson fel vele.

Volkswagen eR1

Az eR1 lelke a 671 lóerős összkerék hajtású elektromos motor, mely  már a Volkswagen ID R autóját is meghajtotta olyan helyeken mint Pikes Peak, Nurburgring, Goodwood és Tianmen hegyi pályáján is. A motor tesztelése érdekében, miközben az ID R tartós alvázát már az autó 2018-os bevezetése előtt elkészítették, a Volkswagen Motorsport beillesztette egy módosított Golf TCR autóba, hogy megnézzék, mit tud abból kihozni.

Volkswagen eR1

A Volkswagen Motorsport nem árult el túl sok részletet az autó műszaki rendszereiről, bár ikermotoros elrendezést használ, amely öszkerék-hajtást kínál. Míg az ID R-ben végül használt ikermotoros hajtás 671 lóerővel rendelkezik, az eR1 motorjában nincs ekkora teljesítmény, a források szerint 500 lóerő körül lehet. Alapvetően csak az első kerekek hajtottak, azonban ha nagy erőre van szükség, mind a négy kerék hajtott, és az azonnal elérhető az elektromos autókra jellemző brutális nyomaték.

Volkswagen eR1

A Golf eR1-et leginkább a Volkswagen nagyteljesítményű elektromos autóinak a víziójának tekinthetjük, mintsem már elérhető és kiforrott típusnak. A cég egyértelművé tette, hogy minden jövőbeli teljesen elektromos autó az ID család tagja lesz, a Golf sorozatot pedig a hagyományos és hibrid modellek számára tartogatják.

Volkswagen eR1

Az eR1 biztosan hatással lesz a Volkswagen elektromos jövőjére. A cég R divíziója szorosan együttműködik a Volkswagen Motorsport-tal elektromos meghajtás és akkumulátor fejlesztés terén és a hétköznapi járművek is erről a részlegről kapják meg a legújabb technológiákat. Hiszen a gyártó legkésőbb 2024- ig piacra dobja az  ID 3 R-t , amelyhez most  az eR1 áll a legközelebb.

Képek:Autocar

Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló
Autó
Gyönyörű lett az új McLaren
  • szerző:szaboakos
  • 2020. 03. 24.