Autó
Itt a Volkswagen Golf eR1, a több mint 500 lóerős elektromos vadállat
Ausztriában mutatta meg magát az az autó, mely a leginkább sugallja milyenek lesznek a nagyteljesítményű elektromos Volkswagenek.
A múlt hétvégén, az ausztriai Ice Race rendezvényen mutatta meg magát a Volkswagen Golf eR1, amely már kulcsfontosságú része a cég elektromos autófejlesztésének. Kívülről nézve a gép úgy néz ki, mint egy kissé módosított Golf TCR túraautó. De a felszíne alatt rejlik az igazi brutális bestia, az az újratervezett elektromos hajtáslánc-technológia, mely lehetővé tette a Volkswagen számára, hogy rekordokat állítson fel vele.
Az eR1 lelke a 671 lóerős összkerék hajtású elektromos motor, mely már a Volkswagen ID R autóját is meghajtotta olyan helyeken mint Pikes Peak, Nurburgring, Goodwood és Tianmen hegyi pályáján is. A motor tesztelése érdekében, miközben az ID R tartós alvázát már az autó 2018-os bevezetése előtt elkészítették, a Volkswagen Motorsport beillesztette egy módosított Golf TCR autóba, hogy megnézzék, mit tud abból kihozni.
A Volkswagen Motorsport nem árult el túl sok részletet az autó műszaki rendszereiről, bár ikermotoros elrendezést használ, amely öszkerék-hajtást kínál. Míg az ID R-ben végül használt ikermotoros hajtás 671 lóerővel rendelkezik, az eR1 motorjában nincs ekkora teljesítmény, a források szerint 500 lóerő körül lehet. Alapvetően csak az első kerekek hajtottak, azonban ha nagy erőre van szükség, mind a négy kerék hajtott, és az azonnal elérhető az elektromos autókra jellemző brutális nyomaték.
A Golf eR1-et leginkább a Volkswagen nagyteljesítményű elektromos autóinak a víziójának tekinthetjük, mintsem már elérhető és kiforrott típusnak. A cég egyértelművé tette, hogy minden jövőbeli teljesen elektromos autó az ID család tagja lesz, a Golf sorozatot pedig a hagyományos és hibrid modellek számára tartogatják.
Az eR1 biztosan hatással lesz a Volkswagen elektromos jövőjére. A cég R divíziója szorosan együttműködik a Volkswagen Motorsport-tal elektromos meghajtás és akkumulátor fejlesztés terén és a hétköznapi járművek is erről a részlegről kapják meg a legújabb technológiákat. Hiszen a gyártó legkésőbb 2024- ig piacra dobja az ID 3 R-t , amelyhez most az eR1 áll a legközelebb.
Képek:Autocar
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.