Autó

A Lamborghini-sztori: egy sértődött traktorgyárosból lett a Ferrari legnagyobb riválisa

  • Szerző:nuus
  • 2017.04.26 | 07:41

Enzo Ferrari felhúzta egy kicsit Ferruccio Lamborghinit, aki erre megalkotta a saját sportautóját.

A Lamborghini még ma is gyárt traktorokat, sőt, eredetileg ez volt a márka fő profilja, de manapság már mindenki, mint sportautó gyártót azonosítja őket. A céget létrehozó Ferruccio Lamborghini a második világháború után feleslegessé váló harci repülőket kezdte el újrahasznosítani vállalkozásában (ő maga is repülőgépmérnök volt), ezeket alakította át mezőgazdasági munkagépekké. A vállalkozása hamar sikeres lett, ő pedig meggazdagodott. Annyira, hogy akart is venni magának egy sportautót, de egyiket se találta túl jónak. Természetesen egy Ferrarit is kipróbált, a tapasztalataival pedig megkereste a márka atyaúristenét, Enzo Ferrarit, aki egy kicsit besértődött, hogy egy traktorszerelő akar neki tanácsokat adni sportautó ügyben, úgyhogy hűvösen visszautasította. Na, Lamborghini úr meg ezen a reakción sértődött be, úgyhogy elcsábított tőle pár munkást és mérnököt, és tényleg megcsinálta az első saját sportautóját, a 350GT-t. Ezt a jó kis történetet meséli el a Great big Story új videója:

How Lamborghini Began: A Story of Vehicular Vengeance

Lamborghinis and Ferraris are well known for being the most expensive and opulent sports cars on the planet. But Lamborghini wasn’t always considered synonymous with wealth and status. It began as an Italian tractor company known for refurbishing old military equipment. So how did Lamborghini go from selling tractors to becoming one of the world’s top luxury car brands?


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló