Autó

A sofőrök fele nem tudja, pontosan mire képes a robotpilóta

A különböző robotpilóták nevei és a sofőrök feltételezései között vontak párhuzamot.

Vegyük sorra, a különböző autógyártók hogyan nevezték el a robotpilótáikat:

  • Autopilot – Tesla
  • Super Cruise – Cadillac
  • Traffic Jam Assist – Audi, Acura
  • Driving Assistant Plus – BMW
  • Pro Pilot Assist – Nissan

Ahogy látszik, a két amerikai gyártó szuperlatívuszokban beszél a rendszereikről, a Tesla és a Cadillac már-már teljes önvezetést enged feltételezni. Ezzel szemben a német és japán márkák azért odaírták, hogy csak egy asszisztensről van szó. Ezek után nem meglepő az alábbi táblázat, amelyből kiderül, hogy a sofőrök álláspontjára hatással van a rendszer neve.

Különösen megfigyelhető ez a Tesla esetében, ami minden kategóriában nyert. A megkérdezett 2000 ember 48 százaléka gondolta, hogy biztonságos levennie a kezét a Tesla kormányáról, 34 százaléka, hogy biztonságos telefonálni, 16 százalék, hogy simán lehet chatelni, 8 százalék, hogy lehet videót nézni, 6 százalék pedig akár szundítana is, miközben a Tesla robotpilótája vezet.

A legalacsonyabb bizalmat az Audi és az Acura rendszere kapta, aminek a nevéből is az derül ki, hogy csak a dugóban van az ember segítségére.

Ezek a rendszerek egyébként mint maximum 2. szintű önvezetésre képesek, tehát néhány feladatot el tudnak látni maguktól, viszont elengedhetetlen a sofőr folyamatos figyelme.

A kutatás.

Címlapkép: 123rf


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló
Külföld
Meghalt Derrick felügyelő társa
  • szerző:nuus
  • 2024. 03. 25.