Gasztró

Így tudod a leginkább követni a mediterrán étrendet a hétköznapokban

  • Szerző:nuus
  • 2020.01.15 | 06:46

A Földközi-tenger partján élő emberek étrendje nem csak rendkívül finom, de kimondottan egészséges is. Segíthet a fogyásban, és erősebbé, ellenállóbbá teheti szervezetünket.

A mediterrán étrend egyik fő alapja a növényi alapú étkezés. Ez azt jelenti, hogy zöldség és gyümölcs rendszeresen kerül az asztalra, azonkívül népszerűek a hüvelyesek, a rizs és a tészta. Érdemes hetente egyszer-kétszer vegetáriánus vacsorát csapni, illetve desszertként is gyümölcsöt enni édesség helyett.

Íme, néhány további tipp:

  • Vaj helyett használjunk olívaolajat.
  • Vörös húst csak havi néhány alkalommal együnk, és abból is kevesebbet a megszokottnál.
  • Érdemes több csirkét és halat fogyasztani. Ami az illeti, a hal legalább heti kétszer alap. A legjobb választás a lazac és a szardínia.
  • Nem árt, ha a magas zsírtartalmú tejtermékeket helyett alacsony zsírtartalmúakat fogyasztunk.

Bónuszként napi egy pohár vörösbor is fogyasztható.

Nyitókép: https://pixabay.com/users/schmunzelfee-1159596/

Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló