Sport

A nyújtás a legfontosabb, mégis sokan felejtik el edzéskor

  • Szerző:nuus
  • 2020.07.03 | 14:48

Mindegy, hogy aerob mozgásformáról vagy erőedzésről van szó, a nyújtás a legfontosabb része kellene, hogy legyen minden edzésnek. Sokan ennek ellenére egy az egyben kihagyják a nyújtást, illetve nem megfelelően végzik el azt.

A nyújtás rugalmasabbá tesz és segít abban, hogy az ízületek mozgása könnyebb legyen. Éppen ezért fontos szerepet játszik a sérülések megakadályozásában. Az sem mindegy persze, hogy az edzésfolyamat során mikor nyújtunk.

A szakemberek szerint érdemes dinamikus nyújtásokkal kezdeni, ami felkészíti a szervezetet a mozgásra, illetve emeli a testhőmérsékletet is, hogy rugalmasabbak legyünk. Nem véletlenül nevezik ezt a lépést bemelegítő nyújtásnak.

Ugyanakkor a statikus nyújtások – amelyeket hosszabb ideig tartunk ki, mozgás nélkül – az edzés előtt problémásak, ilyenkor izomhúzódások keletkezhetnek. Ezt a típusú nyújtást inkább az edzés végén érdemes alkalmazni, hogy a már bejáratott izmok ellazulhassanak.

Ha bármilyen mozdulatsor fájdalmat okoz, azonnal hagyjuk abba – olvasható az American Council on Exercise (ACE) ajánlásában.

Nyitókép: https://pixabay.com/hu/users/jesslef-107802/

Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló
Vállalatok
Pert indítottak az Apple ellen
  • szerző:nuus
  • 2020. 07. 28.