Gamer
Nem járnak szellemek, de itt az új őrület, az okos sakktábla
Nagyon jók a sakkprogramok, de azért mégis az az igazi, ha megfoghatjuk a bábukat, még akkor is, ha a gép ellen játszunk. Ezt oldották meg most: maguktól mozognak a figurák, mintha a Harry Potterből ugrott volna ki ez a játék.

A magyar tudós, Kempelen Farkas sakkozógépéről anno 1769-ben kiderült, hogy kamu volt, mert egy kistermetű ember machinálta belülről a bábukat, ennél a táblajátéknál viszont tényleg egy virtuális ellenfél tologatja a figurákat. Lehet az egy internetes másik játékos is, vagy simán a gép mesterséges intelligenciája, akivel megmérkőzhetünk.
Boszorkányos potteri technológia helyett itt tudományos alapon megy a játék, az ellenfél seregének érintése nélkül.
A Kickstarteren már elindult a kampány, melyet a tervező, Bhavya Gohil az alábbi szavakkal ajánl:
Megpróbáltuk a legtöbbet áthozni a virtuális felületből a valóságba, így nem kell a monitorod előtt ülnöd, hogy játszhass. Kérdezz meg bárkit, aki sakkozik, melyik módon szeretne inkább játszani, ha lehet választani. Mindenki a fizikai formátumra szavaz.
Léptetőmotor, membrános érzékelők és elektromágnesesség lesz a játékosok segítségére. A folyamat így zajlik:
Ahogyan mozdítod a bábudat, azt a membrános tábla észleli, és az okostelefonba küldi, Bluetooth-on keresztül.
A hosszabb távú tervek szerint egy app-frissítéssel átállítható is lehetne majd a tábla, hogy más játékokat is tudjanak rajta játszani a felhasználók. A Square Off nevű kezdeményezés abszolút nyerőnek bizonyult: már a kitűzött összeget jóval meghaladta. Jövő áprilisi szállítást rendelhetünk potom 179 euróért – írja a Digitaltrends.
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.