Zene
Neked továbbra is megérné az ingyenes Spotify, ha nem érsz el minden zenét?
Úgy tűnik, a díjtalanul meghallgatható dalok között nem lesz ott minden újdonság.
Évekig a Spoitfy szponzorált számlistája volt a legjobb megoldás arra, hogy egy elképesztő méretű, internetes zenei katalógushoz férjünk hozzá ingyen. Mára ez lett az utolsó mohikán – ha csak a Youtube-ot nem számítjuk – és a helyzet úgy tűnik, már nem is fog javulni.
Ugyanis a Universallal kötött, új licensz-megállapodás részeként a Spotify lehetővé teszi majd bizonyos művészek számára, hogy az új megjelenéseiket csak a prémium, fizetős szolgáltatás felületén tegyék közzé, akár két hetes időtartamra is, az ingyenes zenehallgatók csak utána férnek hozzá. Hasonló egyezségek kötése heteken belül várható a másik két nagy nemzetközi lemezkiadóval, a Sonyval és a Warner Music Grouppal is.
Ez azt jelenti, hogy olyan előadók, mint például Drake vagy Beyoncé közzé tehetnek egy-egy projektet kizárólagosan az Apple Musicon vagy a Tidalon, egy-két hétig, ami aztán szintén két hétig a fizetős Spotify Premiumon lesz elérhető, majd végül eljut az ingyenes felhasználókhoz is. Persze ez nem minden album esetén fog ezentúl így történni, de a legnagyobb neveknek megéri korlátozniuk az új kiadványok elérhetőségét: amíg csak lehet, fizetős kategóriában tartani a friss anyagot.
Ha valakit nem igazán érdekelnek az újdonságok, azt ez az újítás sem fogja a földhöz verni. A Spotifyon így is több millió dal és lejátszási lista vár arra, hogy meghallgassák, és ezeknek előadója és kiadója így is panaszkodik, hogy kevés bevétele származik innen.
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.