Mobiltech

Hamarosan az Instagram Storiest is ellepik a reklámok

  • Szerző:nuus
  • 2017.01.12 | 09:35

Öt hónappal azután, hogy megjelent az Instagramon a Snapchatéhez hasonló Stories-funkció, elkezdik azt reklámokkal feltölteni. A Facebook tulajdonában lévő közösségi oldalon vélhetően pont azért vezetik be ilyen hamar a monetizációt (merthogy ez nem szokásuk), hogy felvegyék a versenyt a Snapchattel.

A cég ma jelentette be a hírt, de egyelőre csak teszt üzemmódban járatják a reklámokat: 30 partnerükkel, köztük a General Motorsszal, a Nike-val és a Netflixszel közösen dolgoznak azok véglegesre gyúrásán.  Maximum 15 másodperces videót (ezekhez hang is tartozhat majd) vagy fotókból álló slideshow-t hozhatnak majd létre a hirdetők, amelyek minimális hosszúságát nem szabja meg a közösségi oldal.

Már fej-fej mellett halad az Instagram a Snapchattel a Stories funkció tekintetében: naponta 150 millió ember használja ezt a funkciót. Eljött tehát a tökéletes alkalom arra, hogy a Facebook tulajdonában lévő oldal magához csábítsa a Snapchat hirdetőit, vagy azokat a bizonytalanokat, akik dillemmáznak a megfelelő felület kiválasztásán.

A stories-nak az a lényege, hogy sokat lehet rá posztolni, és csak az látja, akit tényleg érdekel. Kép: Instagram
A Stories-nak az a lényege, hogy sokat lehet rá posztolni, és csak azokhoz jutnak el a képek, akiket azok tényleg érdekelnek. Kép: Instagram

Gombamód növekszik az Instagram Stories: 2016 októberében jelentették be, hogy már napi 100 millió aktív felhasználója van a funkciónak. Ekkor a szolgáltatás még csak két hónapos volt, és csak további három hónap kellett ahhoz, hogy megugorják a mostani, 150 milliós mérföldkövet.

A cég jelentése szerint a felhasználók 70 százaléka követ üzleti célú sztorifolyamokat, és a legnézettebb tartalmak egyharmada szintén cégektől származik.

Instagram vs. Snapchat

Beszédes, hogy pont akkor jött a bejelentés, amikor a képmegosztó a riválisával megegyező napi felhasználói számhoz érkezett. Folyamatosan érik támadások a Facebookot és az Instagramot azzal, hogy sokat nyúlnak a Snapchattől – Vishal Shah, az oldal termékmenedzsment-igazgatója bevallotta, hogy valóban van némi hasonlóság a kettő között, de az Instagram saját hirdetési infrastruktúráját használja majd.

A Facebooknak köszönhetően tonnányi felhasználói adat áll a képmegosztó rendelkezésére, ami feléjük billentheti a mérleget a Snapchattel való versenyben. Azoknak, akik a kiszámíthatóságban és a pontos statisztikákban hisznek, vonzóbb lehet az Instagram hirdetési felülete – a rivális inkább azoknak jó, akik innovatív megoldásokat keresnek. A chatalkalmazás partnerséget tud kötni cégekkel arra, hogy az ő brandjükhöz köthető effektekkel játszadozhassanak a felhasználók – így jött például a Taco Bell kiegészítője, amit egy nap alatt 224 snaphez használtak fel a cég szerint.

A kezdetek óta azzal vádolják az Instagramot, hogy totálisan lenyúlta a stories-t a Snapchattől. Kép: Peter Macdiarmid/Getty Images
A kezdetek óta azzal vádolják az Instagramot, hogy totálisan lenyúlta a stories-t a Snapchattől. Kép: Peter Macdiarmid/Getty Images

Az Ad Age szerint abban is gondolkodott az Instagram, hogy lehetővé teszi a hirdetőknek, hogy a felhasználók Stories folyamának a tetejére kerüljenek, de ezt elvetették. Csak mid-roll (a videók, vagyis a sztorik közben megjelenő) hirdetéseket fognak használni.

A TheAmplify ügynökség szerint a számok az Instagram oldalán állnak: felmérésük szerint egy átlagos, 600.000 követővel rendelkező csatorna 28 százalékkal jobb nézettséget produkál a Storiesban a Snapchat egyező funkciójával összemérve.

Így működnek majd a hirdetések

Ahogy a Facebookon, úgy az Instagramon is a hirdető dönti majd el, hogy mennyit fizet egy kampányért. Ugyanolyan aukciós rendszer alapján jut majd el a fizetett tartalom a felhasználókhoz, ahogy a legnagyobb közösségi oldalon: más hirdetésekkel versenyezve az kapja majd a jobb kiemelést, aki pontosabban be tudja állítani a célközönségét és jobban eltalálja, hogy azok számára mi a releváns tartalom.

Követni tudják majd a hirdetők az elérést, a megtekintések számát, a hozzászólásokat és az elkattintásokat az elmúlt napra, hétre vagy két hétre visszavetítve.

A Facebook videókra is jönnek a reklámok

A Facebook keményen dolgozott rajta, hogy kiemelt tartalommá váljon az oldalukon a videó. Kép: WPA Pool/Getty Images
A Facebook keményen dolgozott rajta, hogy kiemelt tartalommá váljon az oldalukon a videó. Kép: WPA Pool/Getty Images

Hasonló mid-roll hirdetéseket illeszt a Facebook a saját videóira is – két nappal ezelőtti hír, hogy oda is megérkeznek a maximum 15 másodperces reklámok, miután az elmúlt időszakban vért izzadva dolgoztak azon, hogy elsődleges tartalmakká váljanak a videók az oldalon. Ma már 100 millió órányi (!) videót néznek meg rajta naponta a felhasználók.

Legalább 90 másodpercesnek kell lennie egy videónak ahhoz, hogy a 20. másodpercben megjelenjen rajta a hirdetés – feltöltők, figyelem, ez lehet egy kiskapu arra, hogy a ti videóitokat ne lepjék el hirdetések.

A Facebook azt ígérte, hogy a bevételek 55 százaléka a feltöltőkhöz kerül majd. Két egymást követő videó között is jelennek majd meg reklámok, amelyek bevételéből szintén részesülnek majd a feltöltők – olvasható a Variety cikkében.

Nyitókép: Instagram


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló