Belföld

Generációk közti pábeszédre ösztönöz a hatodik Starbucks Kávéköltők irodalmi pályázat

  • Szerző:nuus
  • 2024.02.26 | 10:48

Idén hatodik alkalommal kerül kiírásra a Starbucks Kávéköltők pályázat, ebből az alkalomból pedig a kávézólánc egy Spotify listával is készül, amelyen a korábbi összes döntős versét meg lehet hallgatni.

A Starbucks Magyarország versíró versenyének 2024-es témája „Generációk egymás közt”, amellyel egy aktuális és gyakorlatilag mindenkit érintő társadalmi ügyre, az eltérő gondolkodású generációk kapcsolatára hívja fel a figyelmet. Jelentkezni 2024. február 22. és március 24. között lehet. A pályázat során a Starbucks harmadik alkalommal működik együtt a Fiatal Írók Szövetségével (FISZ), akik a nyertes számára részvételi lehetőséget biztosítanak nyári táborukban.

A Magyarországon az AmRest által üzemeltetett Starbucks kávézólánc, a korábbi évekhez hasonlóan, idén is olyan témát választott irodalmi pályázatához, amely aktuális szociális- és kulturális kérdésekre keresi a válaszokat, ennek köszönhetően pedig sokakat megmozgat. A 2024-es Starbucks Kávéköltők verseny témája: „Generációk egymás közt”.

Olyan versekkel lehet pályázni, amelyek a különböző – X, Y, Z és Alfa – generációk közti kapcsolatról szólnak. Megjelenhet bennük például, hogy miként viszonyulnak egymáshoz, milyen közös élményeik vannak, miben különböznek és miben hasonlítanak, hogyan kezelik a konfliktusaikat, őrzik a tradíciókat, mi jellemzi a kapcsolatukat akár családi, munkahelyi, iskolai vagy más emberi vonatkozásban.

Nagy örömmel tölt el minket, hogy idén hatodik alkalommal rendezhetjük meg irodalmi pályázatunkat. A mostani téma ráadásul rendkívül közel áll a Starbucks-élményhez.

A „Jó, hogy itt vagy” szlogenünkben is benne van, hogy kávézóink tárt ajtókkal várják a jóleső beszélgetések kedvelőit, a baráti vagy épp üzleti találkozókra érkezőket, a csendes magányra vagy épp közös tanulásra vágyókat, az ismerkedőket és a sztorizgatósokat egyaránt, generációtól függetlenül.

Az elmúlt öt év tapasztalatai alapján bízunk benne, hogy kreatív és értékes versek fognak érkezni a pályázatunkra, amelyek valóban rávilágítanak a generációk közti párbeszéd fontosságára

– mondta Nyéki Fanni, a Starbucks hazai brand managere, továbbá hozzátette

A kávézólánc idén egy új meglepetéssel is készül, egy Spotify listával, amelyen a korábbi összes döntős versét meg lehet hallgatni, Seres Lili Hanna költő előadásában.

Így lehetsz te is Kávéköltő!

A Starbucks Kávéköltők verspályázaton minden lelkes irodalmár részt vehet, egy magyar nyelven írt, nyomtatásban még meg nem jelent, illetve nyilvánosságra más formában sosem hozott, maximum 4000 karakter hosszú irodalmi művel. A pályázati anyagotat a jelentkezők 2024. február 22. és 2024. március 24. éjfél között küldhetik el online dokumentumként és videóüzenetben – ahol a szerző saját maga adja elő a versét – a [email protected] e-mail címre.

A Starbucks Magyarország elsősorban a költészet világában még kevésbé jártas, de annál lelkesebb hazai tehetségek szárnybontogatását kívánja támogatni és értékes nyereményekkel díjazni. A döntőbe jutott pályázók Starbucks ajándékcsomagot és a Fiatal Írók Szövetsége (FISZ) által felajánlott értékes könyvcsomagot nyernek, a kiírás győztese pedig részt vehet a FISZ irodalmi nyári táborában is.

A pályázatra beérkezett verseket a már jól ismert zsűri értékeli:

a Fiatal Írók Szövetségének képviseletében Seres Lili Hanna költő. Pion István magyar költő, slammer, újságíró, szerkesztő, és Csalár Bence nemzetközileg elismert divatújságíró és kreatív szakember.


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren
Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló