Üzlet

H&M-nél elképesztő mennyiségű ruha marad eladatlanul

  • Szerző:nuus
  • 2018.03.28 | 13:45

3 milliárd font értékű ruháról van szó, ami forintosítva akkora összeg, hogy le se tudjuk azt írni, de annyit elárulunk, hogy ezermilliárdos tételről beszélünk.

Fotó: Pixabay

Az olcsó divatruhák első számú készítője és forgalmazója, a svéd H&M bejelentette, hogy az utóbbi években 60%-kal esett vissza a forgalma, és jelen pillanatban 3 milliárd font értékű (ami 4.3 milliárd dollár és elképesztő mennyiségű forint) el nem adott ruhán csücsül. Ráadásul ezzel összefüggő adat, hogy a H&M elveszítette elsőségét fő riválisával, a Zara üzlethálózatot is működtető spanyol Inditexszel szemben.

A svéd ruhaóriás feje, Karl-Johan Persson szerint a helyzet kialakulásának több oka is van. Egyfelől egyre több a konkurens cég, akik elszipkázzák a vevőket, és hiába vitték le egyre jobban az árakat, a helyzeten ez sem segített. De a vezérigazgató szerint az is problémát jelent, hogy nem fejlődtek elég gyorsan az utóbbi években, de most már keményen dolgoznak azon, hogy visszatornásszák magukat az első helyre. Ezen persze nem segít az sem, hogy az időjárás eléggé kiszámíthatatlanná vált, előbb jött a hideg helyett a felmelegedés, majd a felmelegedés helyett a sarkvidéki hideg, és ez az áldatlan állapot a tervezést is megnehezíti. Ráadásul már szinte állandósultak a H&M-nél a leárazások, és már olyan kedvezményeket adnak, ami tiszta ráfizetés a cégnek, és hosszú távon nem is elegendő ahhoz, hogy a növekvő versenyhelyzetben a cég komoly tényező maradjon.

A H&M a 2018-as év második felére szeretné normalizálni a helyzetét és ehhez részben előre menekül, bele egyenesen a fejlesztésekbe. Megnyomta például az e-kereskedelmi hálózatát, és új márkát is indított Afound néven. A számok egyelőre jól alakulnak, a cég vezetése bizakodó. Pláne, hogy sikerült a távol-keleti piacon is megvetni a lábukat, miután megegyeztek az Alibaba cégcsoporttal. A H&M 2018 második felére, 2019-re szeretné az őrületes mennyiségű készletét teljesen kisöpörni, és akkor újabb fejlesztések, például további márkák elindítása is elképzelhető lesz.


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló