Budapest

Dühöng az Autóklub, forrnak az indulatok: szó sem volt a pesti rakpartszakasz végleges lezárásáról

  • Szerző:nuus
  • 2022.05.05 | 14:48

Budapest észak–déli összeköttetése jelentős kárt szenved, ha elvágják egyik fontos fő közlekedési útvonalát, de a környéken lakók is rosszul járhatnak.

Városi autópályák választják el a várost és az embereket a folyótól, ezért a Duna-partokat fel kell szabadítani. Egyebek mellett ez is szerepelt a főpolgármester 2019-es választási programjában, ám a felszabadítás nem minden esetben találkozik az érintettek széles körű egyetértésével.

Bár a főváros vezetése nem árult zsákbamacskát, amikor azt ígérte, visszaadja a Duna-partot a budapestieknek, arról azonban nem beszélt, hogy a pesti Duna-part öt kilométeres belvárosi szakaszából egy két kilométeres részt hamarosan kivág, véglegesen elvéve azt a gépjárműforgalom elől. A tervezett „felszabadításra” a hármas metró felújításának befejezésekor, 2023 első felében kerülhet sor.

Szó sem volt arról soha, hogy a pesti alsó rakpartot teljesen és véglegesen lezárják a Lánchíd és az Erzsébet híd között

– nyilatkozta az Indexnek a Magyar Autóklub alelnöke, Kenderesy János, aki szerint ha csak öt centimétert vesznek ki ebből a szakaszból, már azzal ellehetetlenítik a pesti rakpart észak–déli összeköttetését.

A rakpart zöldítésével, a közösségi terek és plázs létrehozásával, a belváros forgalomcsökkentésével, sőt a legbelsőbb területeken még a gépjárműforgalom teljes kitiltásával is egyetértenek, de véglegesen lezárni álláspontjuk szerint nem szabad.

A rakpartszakasz kiesése esetén a teljes ottani forgalom a Kiskörútra tevődne át, amely már most is túlterhelt. A helyzetet azonban a navigációs applikációk a környező kis utcákban is kritikussá tehetik, ha a Kiskörút bedugulása miatt oda terelik át az autósokat. Környezetvédelmi szempontból pedig mindez azt jelentené, hogy az eddigi átszellőző Duna-menti útvonal áttétele a belvárosba jelentősen megemelheti az ottani károsanyag-koncentrációt.

Forrás és teljes interjú: Index


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló