Üzlet
Hiába tudták, hogy hamis német mezek, úgy vitték, mint a cukrot
Az „Európa-bajnokság legnagyobb pr puccsa"- így kommentálják Németországban a Check 24 oldal által piacra dobott, hamis német mezek rekordot döntő eladását. A Check 24 a Pumával szerződve, Lucas Podolsky reklámarcával, Törökországban és Kínában legyártott, címert mesterséges intelligenciával előállító mezeiért nem pénzt, hanem a felhasználók adatait kérte el.
Az oldal alkalmazása hetek óta első helyen állt az Apple Store-ban, az előre becsült 1, 5 millió hamis német mez helyett pedig mintegy 5 millió darabszám kelt el. A kampány tehát minden sikert felülmúlt, ráadásul a torna után a használt mezeket majdnem olyan áron kínálják majd eladásra az Ebay-en, mint az eredetieket.
![](https://nuus.hu/wp-content/uploads/hamis-nemet-mez.jpg?x69630)
A Check24 a torna előtt bejelentette, hogy saját német mezt dob piacra, Lukas Podolski reklámfigurával és a Pumával partnerként. A legfontosabb infó pedig, hogy ingyen. Vagyis, nem pénzért.
A vásárlóknak személyes információkkal kellett fizetniük a mezekért, aki ugyanis rendelni szeretett volna, először le kellett töltenie a Check24 alkalmazást, és ott regisztrálnia kellett.
A mezt természetesen nem ingyen adják, az ember az adataival fizet
– magyarázta a Nordrhein-Westfalen-i Fogyasztóvédelmi Központ jogásza a “Wirtschaftswoche” szerint.
Az biztos, hogy az akció sikeres volt, és már most úgy emlegetik, mint az „Európa-bajnokság legnagyobb pr puccsa”.
Az ötmilliomodik megrendelésnél véget ért az akció, a mezek már nem rendelhetők, ám az alkalmazás, amely hetekig az első helyen állt a letöltési listákon, csütörtökön még mindig a második helyen állt az Apple Store-ban.
(Via)
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.