Divat
A csúnya lehet az új szép a divatban
Esetlen, otromba ruhák, össze nem illő színek, kínos arányok, rossz minőségű szövet.
A szépség annyira alappá vált a divatban, hogy nem csoda, ha a nagy divatházak figyelme néhány pillanatra a csúnyaság felé fordul.
A Gucci, a Balenciaga és a Vetements szándékosan esetlen, otromba ruhákat készít, össze nem illő színekkel, kínos arányokkal, rossz minőségű szövetből.
Ez nemcsak egyszerű reakció a 2014-ben megszületett, “normcorenak” nevezett irányzatra, amire leginkább a semmilyenség volt a jellemző. A gyökerek mélyebbre nyúlnak. A divat régóta ellenállhatatlanul vonzódik a rossz ízléshez, elég, ha csak a francia jolie-laide (a csúnya-szép nő) fogalmára gondolunk vagy a brutalista építészetre. Esetleg arra, hogy a 18. századi francia elit divatszínként rövid ideig egy olyan barnás árnyalatot (caca-dauphin) favorizált, ami XVI. Lajos egyik kisgyermeke ürülékének színét utánozta. A divat ingatag világában a csúnya örökkévaló.
Címlapfotó: Youtube Male Model Corp 3.
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.