Tech

Itthon is berobbant a 650 lóerős Hyundai

  • Szerző:nuus
  • 2024.05.21 | 13:30

A két vadonatúj modellen kívül három frissített gyártását is megkezdi itthon a koreai autógyártó. Közkívánatra a szívó benzines i30-as és a dízel Tucson is marad még egy ideig.

Budapesten mutatta be a sajtó képviselőinek a Hyundai az újdonságait, melyek között a világ egyik legizgalmasabb és legfejlettebb villanyautója is ott van – közölte az Origo.

Fotó: Facebook/Hyundai

A Csehországban készülő i30 modell már a második ráncfelvarrását kapta meg, legutóbb 2020-ban frissítette a Hyundai. Most a külső nem sokat változott, de belül széria lett a 4,2 colos digitális műszerfal (a 10,25 colos továbbra is opciós), kellemesebb tapintásúak a burkolatok, és kárpitok, valamint LED-es lett a belső fény.

Tisztábbak lettek a motorok (már teljesítik a szeptemberben életbe lépő Euro 6e normát), viszont vesztettek a teljesítményükből, a népszerű 1,5-ös, négyhengeres szívó megmaradt. Utóbbi 110 helyett 96, az egyliteres, háromhengeres T-GDi turbó 120 helyett 100, az 1,5-ös, négyhengeres T-GDi turbó 160 helyett 140 lóerős lett. Az i30 árlistája 7,9-11,1 millió forintig tart.

Európa kedvenc kompakt szabadidő-autója, a Tucson is ráncfelvarráson esett át. A külsőhöz ennél a kocsinál se sokat nyúltak a készítők, inkább belül. Vadonatúj a műszerfal, már az Ioniq 5-ére emlékeztet a 2×12,3 colos kijelzőkkel (Prime felszereltség alatt 4,2×12,3 col), illetve az új klímapanellel, középkonzollal, háromküllős kormánnyal és az utas előtti polccal. Szériafelszerelés lett a vezeték nélkül frissülő navigációs rendszer, és megjelent az extralistán a HUD, illetve a digitális kulcs 2.0-s verziója.

Törölték a hajtásláncok közül a 150 és a 180 lóerős 1,6-os turbómotort, helyettük már csak egy 160 lóerős kérhető. A szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások miatt a full hibrid hajtás a korábbi 230 helyett 215, a plug-in hibrid pedig 265 helyett már „csak” 252 lóerőt képes leadni, viszont a zöld rendszámos PHEV mostantól fronthajtással is kérhető az összkerékhajtás mellett.

A három éve kapható Ioniq 5 máig az egyik legjobb villanyautónak számít. Mivel a dizájn sikert aratott, itt is csak módjával mertek rajta változtatni. Bent megjelent a sportosabb, háromküllős kormánykerék és a digitális visszapillantó, fekete keretet kaptak a 12,3 colos kijelzők, újak a kárpitok, áttervezték a középkonzolt és már hagyományosan nyílik a kesztyűtartó. Nem változott a képernyők mérete, de már a következő generációs hardvert használják, ami jobb telefon-integrációt ígér.

Akinek nincs szükségük a 600 lóerőre, azoknak jó választás lehet a most bevezetett Ioniq 5 N Line, ami 53 helyett 64, illetve 77,5 helyett 84 kWh-s akkumulátorokkal készül.

Az Ioniq 5 N esetében 84 kWh kapacitású akkumulátornál nagyobb lett a teljesítményleadás- és felvétel, és saját hűtőkört is kapott. Kevésbé csavarodik a kormányoszlop, egyedi az elektromos rásegítés hangolása, és 15 százalékkal közvetlenebb az áttételezés. Ezen felül ott van még a három fokozatban állítható rajtautomatika, vagy az N Grin funkció, amelynél gombnyomásra 10 másodpercre 650 lóerőre emelkedik a rendszerteljesítmény. A rajtautomatika használatával 3,4 másodperc alatt teljesíthető a 0-100 km/h-s sprint, de a 260 km/h-s végsebesség sem megszokott egy Hyundai-tól. Az Ioniq 5 N alapára 28,99 millió forint.

Az új Santa Fe különlegessége a szögletes forma. Az utastérben a panorámakijelzős műszerfalhoz tartozik még néhány fizikai kapcsoló a rádió vezérlésére, a klíma külön érintőképernyős panelt kapott, és a terepfunkciókhoz is vannak dedikált kapcsolók.

A Hyundai Santa Fe négyféle hajtáslánccal készül, de nálunk csak az 1,6 literes turbómotort használó öntöltő (HEV) és a konnektoros hibrid (PHEV) lesz elérhető 215, illetve 253 lóerővel, hatfokozatú hagyományos automata váltóval. A fronthajtású öntöltő hibrid 22,6 millió, a zöld rendszámos, összkerekes PHEV változat 24,6 millió forintért kapható szinte hiánytalan felszereltséggel.


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren
Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló
Sztárok
Kórházba került Ian McKellen
  • szerző:nuus
  • 2024. 06. 18.