Tech
Itthon is berobbant a 650 lóerős Hyundai
A két vadonatúj modellen kívül három frissített gyártását is megkezdi itthon a koreai autógyártó. Közkívánatra a szívó benzines i30-as és a dízel Tucson is marad még egy ideig.
Budapesten mutatta be a sajtó képviselőinek a Hyundai az újdonságait, melyek között a világ egyik legizgalmasabb és legfejlettebb villanyautója is ott van – közölte az Origo.
![](https://nuus.hu/wp-content/uploads/hyundai.ioniq5_.jpg?x63688)
A Csehországban készülő i30 modell már a második ráncfelvarrását kapta meg, legutóbb 2020-ban frissítette a Hyundai. Most a külső nem sokat változott, de belül széria lett a 4,2 colos digitális műszerfal (a 10,25 colos továbbra is opciós), kellemesebb tapintásúak a burkolatok, és kárpitok, valamint LED-es lett a belső fény.
Tisztábbak lettek a motorok (már teljesítik a szeptemberben életbe lépő Euro 6e normát), viszont vesztettek a teljesítményükből, a népszerű 1,5-ös, négyhengeres szívó megmaradt. Utóbbi 110 helyett 96, az egyliteres, háromhengeres T-GDi turbó 120 helyett 100, az 1,5-ös, négyhengeres T-GDi turbó 160 helyett 140 lóerős lett. Az i30 árlistája 7,9-11,1 millió forintig tart.
Európa kedvenc kompakt szabadidő-autója, a Tucson is ráncfelvarráson esett át. A külsőhöz ennél a kocsinál se sokat nyúltak a készítők, inkább belül. Vadonatúj a műszerfal, már az Ioniq 5-ére emlékeztet a 2×12,3 colos kijelzőkkel (Prime felszereltség alatt 4,2×12,3 col), illetve az új klímapanellel, középkonzollal, háromküllős kormánnyal és az utas előtti polccal. Szériafelszerelés lett a vezeték nélkül frissülő navigációs rendszer, és megjelent az extralistán a HUD, illetve a digitális kulcs 2.0-s verziója.
Törölték a hajtásláncok közül a 150 és a 180 lóerős 1,6-os turbómotort, helyettük már csak egy 160 lóerős kérhető. A szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások miatt a full hibrid hajtás a korábbi 230 helyett 215, a plug-in hibrid pedig 265 helyett már „csak” 252 lóerőt képes leadni, viszont a zöld rendszámos PHEV mostantól fronthajtással is kérhető az összkerékhajtás mellett.
A három éve kapható Ioniq 5 máig az egyik legjobb villanyautónak számít. Mivel a dizájn sikert aratott, itt is csak módjával mertek rajta változtatni. Bent megjelent a sportosabb, háromküllős kormánykerék és a digitális visszapillantó, fekete keretet kaptak a 12,3 colos kijelzők, újak a kárpitok, áttervezték a középkonzolt és már hagyományosan nyílik a kesztyűtartó. Nem változott a képernyők mérete, de már a következő generációs hardvert használják, ami jobb telefon-integrációt ígér.
Akinek nincs szükségük a 600 lóerőre, azoknak jó választás lehet a most bevezetett Ioniq 5 N Line, ami 53 helyett 64, illetve 77,5 helyett 84 kWh-s akkumulátorokkal készül.
Az Ioniq 5 N esetében 84 kWh kapacitású akkumulátornál nagyobb lett a teljesítményleadás- és felvétel, és saját hűtőkört is kapott. Kevésbé csavarodik a kormányoszlop, egyedi az elektromos rásegítés hangolása, és 15 százalékkal közvetlenebb az áttételezés. Ezen felül ott van még a három fokozatban állítható rajtautomatika, vagy az N Grin funkció, amelynél gombnyomásra 10 másodpercre 650 lóerőre emelkedik a rendszerteljesítmény. A rajtautomatika használatával 3,4 másodperc alatt teljesíthető a 0-100 km/h-s sprint, de a 260 km/h-s végsebesség sem megszokott egy Hyundai-tól. Az Ioniq 5 N alapára 28,99 millió forint.
Az új Santa Fe különlegessége a szögletes forma. Az utastérben a panorámakijelzős műszerfalhoz tartozik még néhány fizikai kapcsoló a rádió vezérlésére, a klíma külön érintőképernyős panelt kapott, és a terepfunkciókhoz is vannak dedikált kapcsolók.
A Hyundai Santa Fe négyféle hajtáslánccal készül, de nálunk csak az 1,6 literes turbómotort használó öntöltő (HEV) és a konnektoros hibrid (PHEV) lesz elérhető 215, illetve 253 lóerővel, hatfokozatú hagyományos automata váltóval. A fronthajtású öntöltő hibrid 22,6 millió, a zöld rendszámos, összkerekes PHEV változat 24,6 millió forintért kapható szinte hiánytalan felszereltséggel.
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.