Autó
A sofőrök fele nem tudja, pontosan mire képes a robotpilóta
A különböző robotpilóták nevei és a sofőrök feltételezései között vontak párhuzamot.
Vegyük sorra, a különböző autógyártók hogyan nevezték el a robotpilótáikat:
- Autopilot – Tesla
- Super Cruise – Cadillac
- Traffic Jam Assist – Audi, Acura
- Driving Assistant Plus – BMW
- Pro Pilot Assist – Nissan
Ahogy látszik, a két amerikai gyártó szuperlatívuszokban beszél a rendszereikről, a Tesla és a Cadillac már-már teljes önvezetést enged feltételezni. Ezzel szemben a német és japán márkák azért odaírták, hogy csak egy asszisztensről van szó. Ezek után nem meglepő az alábbi táblázat, amelyből kiderül, hogy a sofőrök álláspontjára hatással van a rendszer neve.
Különösen megfigyelhető ez a Tesla esetében, ami minden kategóriában nyert. A megkérdezett 2000 ember 48 százaléka gondolta, hogy biztonságos levennie a kezét a Tesla kormányáról, 34 százaléka, hogy biztonságos telefonálni, 16 százalék, hogy simán lehet chatelni, 8 százalék, hogy lehet videót nézni, 6 százalék pedig akár szundítana is, miközben a Tesla robotpilótája vezet.
A legalacsonyabb bizalmat az Audi és az Acura rendszere kapta, aminek a nevéből is az derül ki, hogy csak a dugóban van az ember segítségére.
Ezek a rendszerek egyébként mint maximum 2. szintű önvezetésre képesek, tehát néhány feladatot el tudnak látni maguktól, viszont elengedhetetlen a sofőr folyamatos figyelme.
Címlapkép: 123rf
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.