Autó

Olyat villantott a Mercedes, hogy mindenkinek elállt a lélegzete

  • Szerző:nuus
  • 2022.01.06 | 11:48

Bemutatkozott a a Vision EQXX, egy akkumulátoros-elektromos négyajtós szedán, polarizáló dizájnnal, világelső specifikációkkal.

Inkább hasonlít egy űrhajóra, mint egy elektromos szedánra.

Az első dolog, ami feltűnik a Mercedes Vision EQXX-en, az a furcsa formaterv, amely furcsa módon nem követi a német autógyártó EQ márkájú elektromos autóinak formatervezési DNS-ét. Elölről az EQXX úgy néz ki, mint egy futurisztikus GT, amely az aeroelemeknek és a karosszériával egy vonalban elhelyezkedő, teljes hosszában elhelyezett lámpasornak köszönhetően elegáns és sportos kialakítású. A fényszórókon is vannak olyan világítóelemek, amelyek a Mercedes háromágú csillag logóját idézik.

Az autó sziluettje elárulja a hosszított karosszériaformát, amely a 2015-ös Frankfurti Autószalonon leleplezett Mercedes-Benz IAA Conceptre emlékeztethet. A far teljes peremét egy összefüggő LED-sáv világítja meg, amely a hátsó lámpák szerepét tölti be, és hangsúlyozza a hosszú farok kialakítását. A hátsó rész másik érdekes eleme a behúzható hátsó diffúzor, amely csak akkor nyílik ki, ha szükség van rá.

A Vision EQXX a valaha tervezett legaerodinamikusabb autó

A koncepcióautó furcsa formatervét egy céllal hozták létre, hogy a Vision EQXX aerodinamikailag a lehető leghatékonyabb legyen. A Mercedes szerint a koncepció-EV szuper lenyűgöző, mindössze 0,17-es légellenállási együtthatóval rendelkezik. Csak hogy ezt kontextusba helyezzük, az autógyártó zászlóshajó EV-jének, az EQS-nek a légellenállási együtthatója 0,20, ami a legaerodinamikusabb szériaautóvá teszi.

Sőt, az EQXX a célzottan erre a célra épített Volkswagen XL1 koncepciót is megelőzi, amely 0,19-es légellenállási együtthatójával a világ leghatékonyabb autójaként mutatkozott be. A hosszú faroktól kezdve a könnycsepp alakon át az egyedi kerekekig minden segít a hihetetlen aerodinamikai hatékonyság elérésében. Ez segít drámaian megnövelni a hatótávolságot

Egy EV, amely megoldhatja a hatótávolságtól való félelem problémáját.

A legtöbb jelenleg kapható elektromos jármű hatótávolsága 300-400 kilométer között van, ami a korlátozott töltési infrastruktúrával együtt hatótávolság-szorongást eredményez. A Vision EQXX mindenkit leköröz, egyetlen töltéssel 1000 kilométert ígérnek.

Ha ettől nem fog eldobni az agyad, akkor nem tudom, mitől fogod! Lehet azzal érvelni, hogy az EQXX csak egy koncepcióautó, a Mercedes azt tervezi, hogy megépíti az EV működőképes változatát, hogy bizonyítsa az 1000 kilométeres hatótávolságot egy Európát átszelő országúti túra teljesítésével valamikor idén tavasszal.

Az EQXX tetején napelemek is vannak, amelyek akár 30 kilométer hatótávot is növelhetnek a hosszú távú utakon.

Valójában a koncepció megalkotásának az volt a lényege, hogy a hatékonyság határait teszteljék. Az EQXX forradalmi akkumulátorcsomagjának kapacitása valamivel kevesebb, mint 100 kWh, ami kevesebb, mint amennyit az EQS akkumulátora képes tárolni.


Mivel a Vision EQXX egy koncepcióautó, elvárható, hogy a belseje mutatós és kirívó legyen. De ellentétben más koncepciókkal, amelyeket általában az autókiállításokon láthatunk, az EQXX utastere nem olyan, ami nem praktikus, és soha nem kerül sorozatgyártásba. Az utastér kialakítása úgy néz ki, mintha az EQS-ben található futurisztikus változata lenne.


A belső tér mentes mindenféle állati eredetű terméktől, és teljes egészében fenntartható anyagokból készült. Az EV bőr helyett gombából és kaktuszrostokból készült kárpitanyagokat használ. A szőnyegek tiszta bambuszrostból készülnek, míg a padló és az ajtókárpitok újrahasznosított PET-palackokra támaszkodnak. Az utastér fénypontja egy hatalmas, 47,5 hüvelykes képernyő, amely a műszerfalat alkotja, és a jármű teljes szélességében elnyúlik. Az egy darabból álló kijelző 8K felbontással és élvonalbeli grafikával rendelkezik, ami a 3D-s navigációs rendszernek is jól jöhet.

 


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló
Tech
Érkezhet az USB-C-s iPhone
  • szerző:nuus
  • 2022. 05. 12.