Motor

Itt a motorok Teslája, 200 lóerő, 300 felett a végsebesség, és a hatótáv is kellemes

  • Szerző:szaboakos
  • 2020.01.11 | 07:22

A Damon Hypersport megmutatta magát.

A 200 az ami a legjobban körbeírja az elektromos motorok Tesláját. Ugyanis ennyi lóerő, ennyi a végsebessége mérföld/órában, és ennyi mérföld a megtehető hatótáv, és kilóban is ennyit nyom.
Ha jobban megnézzük a teljesítmény adatokat, akkor az jön ki, hogy a V4-es Ducati szörnynél csupán 4kg-val nyom többet, tekintve a hatalmas aksikat, amik benne vannak, ez elég durva szám. A sebesség valahol 320km/h felett tilt le, de kevesebb mint három másodperc alatt van százon, a gázkar elforgatásával azonnal nyomatékcsúcsot ad le, kicsit több mint 200nm-t. Az első 25 darab amúgy már készen is van, ahogy a szupersportmotoroknál szokás, elől dupla kerámia Brembo fékek, Öhlins felföggesztés, de szénszálas elemekkel is elérhető lesz a Pro változat. Az aksit amúgy három óra körül lehet feltölteni. Brutális. Tényleg.

Azonban a lényeg nem ez, hanem az az elektronika amit belepakoltak. A kanadai cég szorosan együttműködött a BlackBerry-vel a CoPilot nevű rendszer kidolgozásán. Ez egy három szegmensű segédrendszer, nem önvezetés, és nem tud csodát tenni, de érezhetően biztonságosabbá teszi a jövőben a motorozást.

Kamerák, és különböző szenzorok folyamatosan figyelnek, és dolgoznak, a központi rendszer elemzi az adatokat, és képes figyelmeztetni a veszélyre, akár rezgéssel, akár fényekkel. Szabályozza a fékeket, állítja a felfüggesztést, a döntést is tudja befolyásolni, illetve ha bekacsoljuk nem enged csak az útviszonyoknak megfelelő sebességet. Ahogy a cég vezetői nyilatkoztak, vészhelyzetben a gép gyorsabban hoz döntést mint az ember, és saját tapasztalatból tudom, ez így igaz. Ha mégis megtörténik a baj, az elmentett adatokból elemezhetünk, és tanulhatunk a hibáinkból.

A mindenképpen figyelemreméltó, és újszerű elgondolás ára nem is annyira vészes, kb annyi mint a Ducati V4-é, 8 millió körül alakul.  Azonban a Pro változat még nem ismert, de hamarosan az is bemutatásra kerül. Én némileg távolságtartó vagyok az elektromos motrokkal, azonban el kell ismerni, a Damon Hypersport brutálisan jól néz ki, és a nyers ereje és a biztonsági tulajdonságai előtt fejethajtok, és várom mikor kerül át ez a robbanómotorosokhoz is.

Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló