Egészség

10 étel, amit nem férfiaknak, hanem nőknek kellene fogyasztani

  • Szerző:nuus
  • 2019.04.14 | 18:18

Nem feltétlenül csajos kaják, de hasznosak.

123rf.com

Lássuk, melyek azok az ételek, amelyeket a nőknek rendszeresen kellene fogyasztania a csontritkulás megelőzése, a hormonháztartás rendben tartása vagy éppen a koleszterinszint szabályozása érdekében. Persze férfiaknak sem ártanak az alábbiak.

1. Vöröshagyma

A vöröshagyma egészséges gyulladáscsökkentő, antibakteriális hatással rendelkezik, valamint gazdag B- és C-vitaminban. Nőknél segíthet továbbá a csontritkulás megelőzésében is.

2. Csilipehely

Elsőre nem tűnik csajos dolognak, de nemcsak kiváló A-vitamin forrás, hanem meleget termel a szervezetünkben, ezáltal pedig stimulálja az anyagcserét. Emellett az étvágyat is csökkenti, így akadályozza meg a zsír lerakódását.

3. Mángold

A fodros kel nagyszerű alternatívája, alacsony kalóriatartalmú forrása a fitoösztrogéneknek. Ezek olyan növényi szteroidok, amelyek segítik a hormonháztartást egyensúlyban tartani. Emellett még sok vasat, kalciumot, folsavat, B-, C-, E- és K-vitamint is tartalmaz.

4. Kelbimbó

Ugyanaz az anyag, amely a kelbimbó jellegzetes szagát okozza (allyl isothiocyanate), a kialakulóban lévő rákos sejteket is elpusztítja. A főzéstől csökken a rákmegelőző hatása, inkább csak pirítsuk meg a megtisztított szemeket (finomabbak is így elkészítve).

5. Dió

Gazdag fehérjékben, rostanyagokban, omega-3 zsírsavban, csökkenti a koleszterinszintet, növeli az agy teljesítőképességét, és még jobban is alszunk tőle. Bizonyos tanulmányok – és egereken végzett kísérletek – szerint a mellrák kialakulásának kockázatát is csökkentheti.

6. Mazsola

A rostanyagon, vason és C-vitaminon kívül a mazsola energiaszint növelő szénhidrátokat is tartalmaz, valamint egy olyan anyagot, amely segít megelőzni a fogszuvasodást.

7. Tökmag

A csokihoz hasonlóan a tökmag is nagyszerű forrása a triptofánnak. Ez egy olyan aminosav, amely javítja a közérzetet.

8. Cseresznye

Tele van a memóriánkat javító antioxidánsokkal, csökkenti a szívbetegségek és a cukorbetegség kialakulásának kockázatát, plusz még abban is segít, hogy jobban aludjunk.

9. Áfonya (kék)

Mint egy természetesen ránctalanító krém… Az áfonyának olyan öregedésgátló tulajdonságai vannak, amelyek csökkentik a vérnyomást, javítják a motorikus képességeket, illetve megakadályozhatják az emlékezetkieséseket.

10. Zöld tea

Bár nem étel, de mindenképpen többet kellene fogyasztanunk ebből a csodaitalból, hiszen tele van antioxidánsokkal, stimulálja az anyagcserét, és még zsírégető hatással is bír.

Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren
Hogy tetszett? Regisztrálj, és csak azt kapod, ami igazán érdekel!
Belföld
Külföld
Bulvár
Tech
Tudomány
Lepj meg!

Belépve nem neked kell a hírek után menned!*

*Hiszen a hírfolyamodba viszi a folyamatosan tanuló algoritmusunk Regisztrálok!
Még többet innen:
Nuus
Tetszett a cikk?

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló
Életmód
A szerelem megszépít?
  • szerző:nuus
  • 2019. 05. 17.