Egészség

10 étel, amit nem férfiaknak, hanem nőknek kellene fogyasztani

  • Szerző:nuus
  • 2019.04.14 | 18:18

Nem feltétlenül csajos kaják, de hasznosak.

123rf.com

Lássuk, melyek azok az ételek, amelyeket a nőknek rendszeresen kellene fogyasztania a csontritkulás megelőzése, a hormonháztartás rendben tartása vagy éppen a koleszterinszint szabályozása érdekében. Persze férfiaknak sem ártanak az alábbiak.

1. Vöröshagyma

A vöröshagyma egészséges gyulladáscsökkentő, antibakteriális hatással rendelkezik, valamint gazdag B- és C-vitaminban. Nőknél segíthet továbbá a csontritkulás megelőzésében is.

2. Csilipehely

Elsőre nem tűnik csajos dolognak, de nemcsak kiváló A-vitamin forrás, hanem meleget termel a szervezetünkben, ezáltal pedig stimulálja az anyagcserét. Emellett az étvágyat is csökkenti, így akadályozza meg a zsír lerakódását.

3. Mángold

A fodros kel nagyszerű alternatívája, alacsony kalóriatartalmú forrása a fitoösztrogéneknek. Ezek olyan növényi szteroidok, amelyek segítik a hormonháztartást egyensúlyban tartani. Emellett még sok vasat, kalciumot, folsavat, B-, C-, E- és K-vitamint is tartalmaz.

4. Kelbimbó

Ugyanaz az anyag, amely a kelbimbó jellegzetes szagát okozza (allyl isothiocyanate), a kialakulóban lévő rákos sejteket is elpusztítja. A főzéstől csökken a rákmegelőző hatása, inkább csak pirítsuk meg a megtisztított szemeket (finomabbak is így elkészítve).

5. Dió

Gazdag fehérjékben, rostanyagokban, omega-3 zsírsavban, csökkenti a koleszterinszintet, növeli az agy teljesítőképességét, és még jobban is alszunk tőle. Bizonyos tanulmányok – és egereken végzett kísérletek – szerint a mellrák kialakulásának kockázatát is csökkentheti.

6. Mazsola

A rostanyagon, vason és C-vitaminon kívül a mazsola energiaszint növelő szénhidrátokat is tartalmaz, valamint egy olyan anyagot, amely segít megelőzni a fogszuvasodást.

7. Tökmag

A csokihoz hasonlóan a tökmag is nagyszerű forrása a triptofánnak. Ez egy olyan aminosav, amely javítja a közérzetet.

8. Cseresznye

Tele van a memóriánkat javító antioxidánsokkal, csökkenti a szívbetegségek és a cukorbetegség kialakulásának kockázatát, plusz még abban is segít, hogy jobban aludjunk.

9. Áfonya (kék)

Mint egy természetesen ránctalanító krém… Az áfonyának olyan öregedésgátló tulajdonságai vannak, amelyek csökkentik a vérnyomást, javítják a motorikus képességeket, illetve megakadályozhatják az emlékezetkieséseket.

10. Zöld tea

Bár nem étel, de mindenképpen többet kellene fogyasztanunk ebből a csodaitalból, hiszen tele van antioxidánsokkal, stimulálja az anyagcserét, és még zsírégető hatással is bír.

Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló