Tudomány

Jézus árnyékában: ő is gyógyított és prédikált de senki sem emlékszik rá

  • Szerző:nuus
  • 2017.03.31 | 07:15

A születése csoda volt és már fiatal korában különleges volt, majd vándorlásba kezdett az apostolaival, hogy szeretetről és spirituális értékekről tanítson és szegényeket gyógyítson. Csodákat tett és holtakat támasztott fel, de ellenségei átadták a római hatóságoknak, akik elítélték. Halála után visszatért a tanítványaihoz hogy meggyőzze őket, van túlvilági élet, akik ezután evangéliumokat kezdtek írni életéről.

Úgy hívták, Tyanai Apollóniusz. Egyszerre élt Jézussal, valamivel északabbra, Kappadókiában és Pitagorasz követője volt. Az ő esete is mutatja, hogy ami évszázadokkal vagy évezredekkel később történelmi anomáliának tűnik, az az adott korban általában szervesen kötődik régóta alakuló történelmi folyamatokhoz.

SONY DSC
(Feltehetően) Apollóniusz szobra a krétai Hérakleon Régészeti Múzeumban – forrás: Wikipedia

Jézus életének elemei egyébként nem csak Apollóniusznál ismétlődnek. A legtöbb fontos elem, kezdve a szűzi születéssel megtalálható a szintén kortárs és a Közel-Keletről származó Mithras kultuszban is – ő a napisten csodatevő fia volt. A Mithras kultusz a sokkal régebbi perzsa Zoroasztrizmusból táplálkozik. De találhatunk szűzi születésű, csodatevő és önmagát feláldozó istengyermekeket az ókori Babilontól kezdve szinte minden kultúrában.

A keresztény rituálék is, melyeket ma Jézus életéhez kötünk, legtöbbször más vallásokból erednek. A bor és a kenyér elsőre talán nehezen értelmezhető rituáléja például valószínűleg a Dionüszosz kultuszból ered. Tudod, a csodatevő, új vallást alapító istenfiú, aki feltalálta a bort, meghalt, feltámadt, majd a borban megtestesülve adott lehetőséget követőinek, hogy rituálék keretében magukba fogadják.


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló
Otthon
Így ne nyírd ki a szobanövényeid!
  • szerző:nuus
  • 2024. 04. 04.