A kutatók ledöbbentek – Egy új idegen anyag érkezett a Naprendszerbe

• 2018.11.06 | 18:17
  • trendindex: 3

Tavaly érkezett a Naprendszerbe az Oumuamua névre keresztelt objektum.

Hivatalosan üstökösként vették nyilvántartásba az Oumuamua nevű égitestet, amelyet tavaly a Nap közelében figyeltek meg. Mindez azért érdekes, mert nemrég a Harvard kutatói álltak elő egy teóriával, amely szerint talán tényleg mesterséges, földönkívüli eredetű tárggyal állunk szemben.

Azt ugyan nem állítják, hogy egy mesterséges szonda lenne, de a pályaadatok elemzéséből arra jutottak, hogy az Oumuamua viselkedéséért egy napvitorla lehet felelős. A technológia lényege, hogy egy nagyon vékony hártya a csillag fényének nyomását felhasználva gyorsítja az űreszközt, épp mint egy sima vitorla.

A röppályán kívül az “üstökös” színképe is erősíti az elméletet a kutatók szerint, mivel az Oumuamua nagyon sok fényt ver vissza, ami fémes anyagra utalhat.

View this post on Instagram

A post shared by Black Women in STEAM ??‍♀️ (@bwisteam) on

Egyes elméletek szerint egy idegen civilizáció űrhajója, vagy annak roncsa lehet. Bár ezt cáfolták, két kutató, Harvard Smithsonian Center for Astrophysics munkatársai még mindig kitartanak az elmélet mellett.

Az IFL Science írása szerint Shmuel Bialy és Avi Loeb úgy vették észre az idegen égitestet, hogy az Oumuamua furcsán kezdett viselkedni.

“Ha valóban a fénynyomás volt a gyorsító erő, az Oumuamua egy korábban nem ismert keskeny csillagközi matéria, amely vagy természetes körülmények között jött létre vagy egy idegen faj kezeinek munkája”- állítja a két kutató közleményében.

Fotó: YouTube

Amennyiben tényleg űrhajóról lehet szó, kérdés, hogy szándékosan érkezett-e felénk, az sem kizárható, hogy csak egy roncs, mely 16000 fényévre található csillagrendszerből sodródott ide. Mivel az égitest már messze jár, így pontos eredetét valószínűleg örök homály fedi majd.

(hvg.hu, IFL Science)