Érdekes
30 napja volt, hogy Instagram-influencer legyen: így sikerült
Érdekes kísérletbe kezdett a VICE: megnézték, hogyan lehet a nulláról felépíteni egy vérbeli Instagram-influencert a jól ismert közösségépítő tanácsok segítségével.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
This is a promotional photograph…..stay tuned……………………. #marcalaimo
A feladatra Sally Burtnick riporter vállalkozott, de természetesen alapszabály volt, hogy a VICE több milliós bázisát nem hívhatja segítségül a küldetéshez. A nulláról kell indulnia, mint sallysinsation.
Népszerűséget vizsgáló algoritmusok alapján kiszámította, hogy a legjobb, ha “szexi, cuki, alternatív” gót csaj lesz, amihez beszerezte a kellékeket, és hozzálátott a posztoláshoz, lelkesen hashtagelve a képeket, és – az előírtak szerinti – interakcióba bonyolódva a követőkkel… és a hasonló témákban utazó szaktársakkal.
Kissé frusztráló volt számára, hogy egy hét után még kétszáz követője sem volt, itt döbbent rá arra, hogy nem is olyan egyszerű ez. Elment egy influencer-találkozóra tanácsokat kérni és igazi influencerekkel pózolni, hogy az ő követőjükhöz is eljusson, de nem sokat segített az sem, hogy sokan – határozott kérése ellenére – sallysinsation helyett inkább a VICE Instáját taggelték be.
Sally ezután még két szakértő-influencerrel találkozott, és minden Instagram-klisével megpróbálkozott a cuki kisállattól a bikinis és a szexi fétisruhás fotóig. Néhány perverz persze rákattant, de a követőszám még mindig ezer alatt maradt.
A keményvonalas bikinis kampány kicsit megdobta a projektet: a riporter egy szál bikiniben állt ki az utca közepére egy forgalmas helyen, és táblával a kezében kérte, hogy kövessék az oldalát. Így sikerült végül a kísérletet – erőn felül – 1700 követővel zárnia. Ez még messze van az influencerségtől, de lássuk be, egy hónap alatt nem is olyan rossz teljesítmény.
Akárhogy is, egy dologban minden megkérdezett közösségi-médiaszakértő és sikeres influencer egyetértett: ez a dolog sok-sok befektetett pénz nélkül nem fog menni. Volt, aki elárulta, hogy ő maga több mint 10 ezer dollárt fektetett abba, hogy valódi influencer legyen…
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.