Üzlet
Mindenkit becsapnak, és pénzért vett lájkokkal keresnek milliókat?
A magyarországi piacon nagyjából 50 ezer Instagram- illetve Facebook-követő fölött mondjuk azt valakiről, hogy influencer: vagyis olyan hatást gyakorol követőire, hogy megéri az ő arcával, nevével hirdetni.
Bár Amerikában az igazi nagy influencerek több százezres követői bázissal rendelkeznek, egyes közvetítőknél akár már 10 ezres táborral is jelentkezhetünk, hogy a nagy márkák szolgálatába állítsuk az általunk használt platformot, bőséges bevétel reményében.
A probléma csak az, hogy pillanatok alatt szert tehetünk több tízezer követőre akár lopott stockfotókkal is, lájkokat pedig fillérekért lehet még pluszban vásárolni. Így könnyen felépíthető egy brand, aminek nincs köze a valósághoz, nincs tényleges munka mögötte, ám bőséges bevételt szedhet össze a mögötte álló személy vagy csoport a palettát átlátni képtelen kisebb-nagyobb cégektől.
A MediaKix most egy érdekes médiakísérlettel rukkolt elő: két fiktív Instagram-accountot hozott létre. Mindkét felület kizárólag vásárolt követőkkel és engagementtel (lájkokkal és kommentekkel) működik, az egyik ráadásul kizárólag stockfotókat használ saját tartalom generálása helyett, míg a másikhoz egy modellt szerződtettek.
Mindkét account jelentkezett egy partnergyűjtő oldalon, ahol mindössze néhány nap alatt hirdetőt találtak. A divatban utazó oldal egy fürdőruhacéggel és egy alkoholmárkával állapodott meg, az utazásra fókuszáló oldal pedig egy nagy élelmiszeripari cég partnere lett.
Mindez a MediaKix szerint komoly sokk: a cégeknek van okuk tartani attól, hogy nem a megfelelő influencernek fizetnek azért, hogy még több vásárlót vonzzanak be, sőt, az általuk választott partner nem ritkán még csak nem is létezik, így nem igazán számíthatnak arra, hogy a biznisz fellendül az együttműködésnek köszönhetően.
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.