Vállalatok

Hallottál már a fazékfejekről? Netán te is az vagy már?

  • Szerző:nuus
  • 2017.12.18 | 12:04

Kukkantsunk be a kanadai multifunkciós edény kultusza mögé! Nemcsak a jó termék a lényeg, hanem a kommunikáció. Ráadásul az okosfazék sikere jelentheti azt is, amit a vezetékes telefon és mobil váltásnál láttunk. Lehet, hogy lejött az idő a régi fazekak lecserélésére, mert az okosfazekak már nemcsak a reklámszlogenek szintjén, hanem igazából is megkönnyítik a főzést.

Az Instant Pot székháza, mely Ottawa peremén található, egyelőre még nem emlékeztet templomra. De a szürke irodaépületben levő kis fémtáblán álló név köré máris egy új vallás alakult ki. Az internetet lassacskán leuraló, mindentudó elektromos főzőeszköz mögé egy sereg gasztro-mániás és otthoni szakácsművész sorolt be, akik magukat Potheadeknek nevezik. A fazékfejek leborulnak eszközük sokoldalúsága előtt: az edény nem csak, hogy a hagyományos módokon készíti el az ételt – párol, forral, süt, melegen tart, lassan főz – de akár joghurtot és sajttortát is előállít, a megfelelő program elindításával. Ezért van tele a közösségi média a felhasználók áradozásaival, akik a világ másik felét győzködik, térjenek be a hívek közé.

Az Amazon sem maradhatott ki a hullámból:

Mennyei! Minden idők legjobb konyhai cucca ez!

és hasonló ömlengésekbe futunk bele nap mint nap az Instant Pot oldalán, mely már bőven a 25 ezer megtekintés felett jár. A Facebook csoport 850 ezer rajongót tömörít:

Ez az edény a teljes életemet megváltoztatta.

És nem is olyan életveszélyesen drága. Száz dollár (26.700 forint) alatt hozzájuthatunk már gazdaságosabb kiszerelésű típusokhoz is. Az biztos, hogy forradalmasítja a háztartásokat. Az idei Black Friday slágere lett: az első öt legkeresettebb termék közé avanzsált az Amazon és a Target felületein, a Kohlnál pedig már dobogóra is jutott. 79 százalékkal több kelt el az edényből 2017-ben, ami 300 millió dolláros üzletnek számít, az NPD Group adatai szerint.

Akinek mindez köszönhető, az Robert Wang, a Double Insight vezetője. Egy igazi, XXI. századi start-up sikertörténet fűződik a férfi nevéhez. A lakásból kinőtt, nulla reklámmal és minimális tőkével indult kis vállalkozás híre szájról szájra terjedt, és hódította meg a világot. Ráadásul az Amazon ereje is megmutatkozott az ügy által: a semmiből lett megacég a jóvoltából egy pici üzlet, egyik napról a másikra.

Az 53 éves Wang nem konyhamogulnak készült. A kínai Harbinban nőtt fel, szülei professzorok voltak. Számítógépes tudományokból doktorált, és az életet könnyítő mesterséges intelligencia-rendszerek kifejlesztésére tette fel a karrierjét. Telekomos és technes munkák után a válság tett be neki is: 2008-ban elbocsátották. Saját technológiai vállalkozása nem indult jól, így a konyhai eszközök felé fordult. Ezt a területet ugyanis még nem lakták be eléggé az okos eszközök. Igyekeztek egészségesen étkezni feleségével és két gyerekével, ezért sok idő ment el a főzőcskével.

Majd úgy döntött a férfi, hogy két másik mérnökkel összeállva, másfél évig, 350 ezer dollár megtakarítását rászánva főzzenek ki valamit. A terv egy high-tech eszköz volt, amely a kukta funkciót, a lassú főzést és a sauté eljárást egyaránt tudná, a többi népszerű ételkészítési móddal együtt.

2013-ban elő is állt az iPot fantázianevű eszközzel, mely az Apple cég iránti tiszteletét tükrözte, de a jogok miatt hamar új nevet kellett választania termékének. Így született meg az Instant Pot. Feltette az edényt az Amazon listájára, ahol a közösségi ételbloggerek figyelmét fel is keltette. Vegák és paleo étrendűek le is csaptak rá, akik órákat spórolhattak így meg, ha például a babot vagy nagyobb húsdarabot akartak elkészíteni.

200 tesztedényt küldött ismert szakácsoknak és bloggereknek, akik jó hírét keltették, de az online receptek is szaporodtak, illetve beindult az eladás is.

De miért most lett ekkora sláger? Kukták korábban is voltak, és több eszköz is tudja mindazt, amit Wangé egyesít. Ami a tervező szerint az adu ászt jelentette, azok a beépített szenzorok, amelyek a túlmelegedéstől védik az edényt.

Illetve a híres blogok receptjei is nagyot löktek a történeten. 1500 Instant Pot szakácskönyv készült el mára, melyek közül több kötet az Amazon élbolyában is tanyázik. Az edények 90 százalékát is ezen az oldalon vásárolják még mindig.

via GIPHY

A korábbi konyhai cuccok mostanra avultak el, plusz Wanghoz eljutott egy olyan nő bizonyságtétele is, aki 37 kilót fogyott, amióta az okosedénnyel főz. Még egy adalékot elárult: a hivatalos fotókon az eszköz időkijelzője 5:20-on áll. Erre a magyarázat az, hogy

Ha madarinul mondják ki ezt a számsort, akkor az Szeretlek-nek hangzik. Ez egy tudatalatti üzenet, a vevőinkkel való törődésünket jelezzük általa.

Jövőbeni terveiről nem sokat árul el a vállalkozó: tovább forradalmasítaná a konyhát, mikroprocesszorok és akár wifi-kapcsolat bevetésével. Még van mit meghódítania, Amerikában ugyanis a háztartások közül jelenleg 11,5 százalékon áll az elektromos főzőedényesek aránya.

Tudjuk, hogy képesek vagyunk megváltoztatni ezeknek az embereknek az életét is. Örömmel nézünk elébe.


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló