TV
Egy nagy nap Harlemben? Majdnem az, ők a Netflix fekete művészei!
47 afroamerikai munkatárs, egy fotón.
Az „Egy nagy nap Harlemben” című, legendás fotót elevenítette fel a Netflix stábja, hogy ezzel hívja fel a figyelmet a színesbőrű dolgozóira. A streamelő óriás
Egy nagy nap Hollywoodban
címmel, a vasárnap esti BET díjátadó közvetítésére időzítette a felvétel debütjét: üzenetet hordozó hirdetésként tűzték műsorra. A 47 szereplő közül némelyek színészek, mások írók, showrunnerek vagy producerek, akik közel húsz műsor számára állítanak elő eredeti tartalmat.
Mindezt pár nappal azután tette a cég, hogy elbocsátották a kommunikációs igazgatót. Jonathan Friedland ugyanis érzéketlen megjegyzéseket tett, azt az n-betűs szót (nigger) is beleértve, ami a színesbőrűek számára rendkívül sértő.
I’m leaving Netflix after seven years. Leaders have to be beyond reproach in the example we set and unfortunately I fell short of that standard when I was insensitive in speaking to my team about words that offend in comedy.
— jonathan friedland (@jsf33) June 22, 2018
A reklámfilmet Lacey Duke rendezte – aki Janelle Monae klipjét, az I Like That-et is jegyzi – szándékos utalásként Art Kane híres, 1958-as felvételére. Az Egy nagy nap Harlemben című fotóra akkor 57 new yorki jazzlegenda állt össze, köztük Thelonious Monk, Count Basie és Charles Mingus.
Most jóval több hölggyel is gazdagodott a tabló: Lena Waithe, Ava DuVernay és Laverne Cox is ott feszít Spike Lee, Logan Browning és a 16 éves Caleb McLaughlin oldalán. Az ifjú Stranger Things-sztár hangján halljuk az alábbi szöveget:
Ez egy újabb nap, mely az úttörő legendáknak köszönhetően lett ilyen. Ez a mi időnk: egy generáció fog a fekete mivoltáról eddig sosem hallott történeteket mesélni, és mutatja meg, milyen határtalanul sokféle módon tud megnyilvánulni.
Kifejti, hogy immár bármilyen színpadon és képernyőn megjelenhetnek, illetve vezetői szerepben vagy akár kutatói munkakörben is kipróbálhatják magukat a bátor színesbőrű nők is. Már nem érvényes rájuk semmilyen sztereotípia, ugyanis nem csak egyféleképpen élhetik meg identitásukat, ennél összetettebb a kép.
Ez nem egy pillanat – ez egy mozgalom. Erős feketék vagyunk, akik élen járunk!
A Mashable hozzáteszi, hogy a klip azt a kampányt támogatja, mely az afroamerikaiakról szóló műsorok előtérbe helyezését tűzte ki célul: Luke Cage, Dear White People, She’s Gotta Have It – csak pár szalagcím a streamelő óriás kínálatából.
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.