Autó

Vajon mit tud a BYD Seal, a Tesla Model 3 versenytársa

  • Szerző:nuus
  • 2024.06.26 | 13:34

A BYD térhódítása rengeteg embert felvillanyoz: ha téged is érdekel, mire képes a kínai autógyár Seal névre keresztelt modellje a többi hasonló kaliberű versenytársához képest, akkor olvass tovább.

A BYD – kínai autógyártó vállalat – hatékonyan bővíti európai jelenlétét, gondosan kiválasztva a széles hazai kínálatából azokat a modelleket, amelyeket az európai piacokra szeretnének bevezetni. A középkategóriás BYD Seal szedán is tökéletesen illeszkedik ebbe a sorba, ígéretes versenytársa lehet a már jelen lévő modelleknek. A BYD már korábban is bemutatta városi kisautóját, a Dolphint és a családi crossoverként számon tartott Atto 3-at. Most pedig a Seal négykerék-meghajtású, dupla motoros verziójára került sor – írja a Villanyautósok.hu

A BYD tervezői az újító, játékos formavilágot részesítik előnyben, bár a Seal valamivel visszafogottabbnak tűnik, mint a többi modell. Ez előnyös, hiszen minél drágább egy autó, annál nagyobb a kockázata annak, hogy a nem megfelelő külső miatt veszít potenciális vásárlókat. Az utcán járók visszajelzései alapján úgy tűnik, hogy a BYD Seal külső megjelenése igazi találat. Sokan megfordulnak utána, és környezetemben még azok is kedvelik, akik általában nem foglalkoznak az általam tesztelt autókkal. A BYD-nál érzik ezt a sikerességet, mivel az Atto 3-nál hasonló visszajelzéseket kaptak.

Forrás: BYD

BYS vs Tesla Model 3 – és a többiek

A BYD Seal láthatóan a Tesla Model 3 egyik fő versenytársaként lép piacra. Az autó formája, méretei és kialakítása szinte tökéletesen megegyezik a Tesláéval. Méretben csak néhány milliméterrel nagyobb minden irányban, de ez alig észrevehető.

A sportosabb BMW i4 szintén fontos versenytársa a Seal-nek, bár a belső égésű motorokra tervezett orr-része miatt kissé más arányokkal rendelkezik. A tengelytáv kisebb, de a helykínálat szempontjából a BMW sem okoz csalódást. Kiemelkedik a többi autó közül azzal, hogy nincs csomagtér ajtaja, egyben nyílik a hátsó üveggel, ezáltal több pakolási lehetőséget kínál, mint a Seal, a Model 3 vagy az Ioniq 6.

A Hyundai Ioniq 6, a futurisztikus megjelenésű és rendkívül áramvonalas harmadik versenytárs, a majdnem 3 méteres tengelytávjával talán a legtágasabb belteret kínálja.

Forrás: BYD

A BYD Seal jelenleg két különböző kivitelben kapható hazánkban. Mindkét változatban azonos az akkumulátor, de a fő különbséget a motorok számában és ebből eredően a teljesítményben, gyorsulásban és hatótávban kell keresni. Az olcsóbb, Design néven ismert változatban egy 230 kW-os motor található, amely a hátsó kerekeket hajtja. A drágább, Excellence AWD változatban a hátsó mellett az első kerekeket is meghajt egy motor, összesen 390 kW rendszerteljesítményt biztosítva. Az Excellence AWD gyorsulása 2,1 másodperc, WLTP szerinti hatótávja 50 km-rel nagyobb, ára pedig körülbelül 1,1 millió forinttal magasabb.

A BYD Seal dizájnja kétségkívül sikeres. Van benne egy kevés kínaiság, ami már nem a minőségi problémákra utal. Inkább a friss, kínai tervezésű autókra jellemző dizájnnyelvezetet kell érteni alatta, amelyet a BYD kifinomultan, túlzások nélkül alkalmaz, így az autó egyaránt tud lenni feltűnő és visszafogott, izgalmas és konzervatív.

(via)


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren
Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló
Sport
Mennyit sportoljon egy nő? Kutatás
  • szerző:nuus
  • 2024. 07. 03.