Motor
Itt a BMW R18 és azt kell mondani, hogy tökéletesre sikerült
Ilyen ez, amikor koppan az áll a padlón. Hihetetlenül gyönyörűre sikeredett a BMW letisztult motorja, csodálatos múltidézés, és a modern technika minden vívmánya egyesül.
Péntek este a BMW a vírus miatt online leplezte le az új cruiserüket, az R18 végleges változatát. Bár a többi eleme sem unalmas, az R18 messzemenően legérdekesebb és leggyönyörűbb része az 1802 köbcentis bokszermotor, a valaha gyártott legnagyobb bajor kéthengeres. A teljesítmény az nem annyira nagy, mindössze 90 lóerő, viszont 158 Nm a nyomaték.
A csúcsnyomatékot már 3000-nél tudja, és már 2000-től legalább 150 Nm áll rendelkezésre. 345 kiló a tömege, tehát az erőre szükség is van. De nem ezzel fogunk szerpentinezni, és a pálya királyai se leszünk vele. Ez arra való, hogy 80-al végigguruljunk vele a Balaton partján. Igazi minőségi krúzolós motor, ami fémnek néz ki, az fém.
A váltó hat fokozatú, a hajtás pedig nyitott kardánon keresztül jut el a hátsó kerékig. A váz acélcsövekből épült fel, a lengőkar pedig a merev vázakat idézi. De még milyen jól, én mióta megláttam keresem az állam a padlón. Nem rajongok a kifejezetten az új motorkért, de ezen semmit nem változtatnék. Jó, ez nem igaz, a kipufogót például azonnal egyenes csőre cserélném ahogy a kormányt is, és a hátsó sárvédőt is rövidebbre venném.
A kipörgésgátló az a trendeknek megfelelően alapfelszereltség része, de a hátramenet és a hill start controll feláras extrák. A személyre szabhatóság nem lesz gond ahogy a gyárat ismerjük, és a R nineT-ből kiindulva valószínűleg hamarosan többfajta R 18 is érkezik. Induló ára 22 ezer euró. Hát igen, engem is ez tart vissza tőle.
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.