Belföld
Totális lerohasztás: ezt a 10 mellékvonalat fogja bezárni a MÁV
A MÁV a vasúti mellékvonalak bezárását jármű- és személyzethiánnyal magyarázza.
A MÁV-VOLÁN-csoport augusztus elsejétől „további intézkedésig” tíz regionális vasútvonalon vonathelyettesítő buszokkal szolgálja ki utasait – közölték. A hír már csütörtökön felröppent, a Népszava is megírta.
- a 38 Nagyatád – Somogyszob,
- a 47 Godisa – Komló,
- a 78 Balassagyarmat – Ipolytarnóc,
- a 89 Nyékládháza – Tiszaújváros,
- a 98 Abaújszántó – Hidasnémeti,
- a 103 Karcag – Tiszafüred,
- a 114 Kocsord alsó – Csenger,
- a 121 Mezőhegyes – Újszeged,
- a 125 Mezőhegyes – Battonya
- és a 146 Lakitelek – Kunszentmárton
mellékvonalról van szó.
A MÁV azt állítja – noha az adott mellékvonalakon korábban Bz-motorvonatok közlekedtek – az intézkedés nincs összefüggésben a hodászi Bz-balesettel,
a módváltás tervezése már korábban elindult.
„A Bz-flotta valóban elöregedett, ami gyakran vezet a járművek meghibásodáshoz, ugyanakkor – a hodászi balesetet okozó – kiegyenlítő tartály meghibásodása nem magyarázható a járművek életkorával”
– írta a MÁV.
A módváltásba bevont 10 regionális mellékvonal esetében
hangsúlyosan nem az utasbiztonsággal kapcsolatos kérdések indokolják az autóbuszos vonathelyettesítő járatok közlekedtetését, hanem a jármű- és személyzethiány, amelynek enyhítésére a MÁV-VOLÁN-csoport folyamatosan toborozza a munkatársakat, várja a csatlakozni szándékozók jelentkezését – írta közlemény.
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.