Belföld

Az elsők lettünk Európában: Minden második IC legalább 5 percet késik

  • Szerző:nuus
  • 2023.08.03 | 17:48

Rekordot döntött a MÁV.

A 24.hu szerint a vármegyebérletek bevezetése már csak kegyelemdöfés volt a MÁV-nak, és európai viszonylatban is az egyik legtöbbet késő vasútról beszélhetünk.

Fotó: Pixabay

A G7 és a 24.hu cikke alapján a MÁV-Start hálózatán jelenleg (is) komoly problémák vannak a vonatok pontos közlekedésével.

Az év első 5 hónapjában az adatok szerint minden tizedik vonat legalább öt percet késett, míg minden huszadik vonat negyedóránál is többet.

Ez azt mutatja, hogy a vonatok átlagosan késnek, ami kényelmetlenséget okoz az utasoknak és hatással lehet az utazási tervekre.

A mozdonyok esetében is hatalmas romlás érzékelhető, különösen a régi V43-as (ma 430) típusok, amelyek mára már átlagban 53 évesek. De az IC-szerelvények sem a legjobbak, közülük is csak a 71% tudott az év első 5 hónapjában öt percnél kevesebb késéssel közlekedni, ami azt jelzi, hogy a megbízható és időben közlekedő vonatok száma jóval alacsonyabb a kívánatosnál.

Az adatok azt mutatják, hogy a magyarországi vonatok továbbra is (2018 óta) az egyik legnagyobb késéssel közlekednek Európában, és ez a romló tendencia nemcsak a MÁV-Start, hanem a GYSEV és a MÁV-HÉV vonatokat is érinti.

A vármegyebérlet pedig már csak hab a tortán, bevezetése óta minden vonatkategóriában megugrott a késések száma. Júniusban minden második InterCity legalább öt percet, és minden negyedik IC-szerelvény legalább negyedórát késett, ami 2016 óta a legrosszabb mutató.

A késések fő oka az, hogy nem áll rendelkezésre elegendő mennyiségű vasúti jármű, és azok, amelyek elérhetőek, jelentős mértékben elavultak.

Forrás: G7, 24.hu, Propeller.hu


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren
Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló