Életmód
A diákok a tanárnőket inkább próbára teszik, mint a férfi tanárokat
Kiderült, a diákok eltérően bánnak a férfi és női tanerővel.
Egy új tanulmány szerint az amerikai diákok részéről egyenlőtlen bánásmódban részesül egy tanár, az alapján, hogy milyen nemű. Ha például egy professzor hölgyről van szó, akkor ő biztosan több olyan kérést kap, amely a jó szívére apellál, mint a férfi kollégái. Legyen szó akár egy jegy javításáról, a leadási határidő módosításáról vagy a feladatok újraosztásáról.
Az Eastern Washington Egyetem munkatársai két vizsgálatot is végeztek: első körben 88 amerikai egyetemi tanár kérdőíves válaszait összegezték, melyből kiderült, hogy a hallgatók gyakrabban fordulnak a tanárhoz kéréseikkel, ha az illető nőnemű. Számukra barátságosabbnak, megközelíthetőbbnek tűnnek, mint a férfi oktatók.
Igaz, a kapcsolatok kiépülése pozitív dolog, mégis nagy teher érzelmileg egy nő számára az, ha folyton szívességet kérnek tőle.
A második kutatás során 121 egyetemistát kérdeztek meg, és ugyanazt találták, hogy extra kívánságaikkal inkább a tanárnőket környékezték meg. Viszont nagyobbat csalódtak, amikor elutasításban részesültek tőle, mintha egy férfi oktató pattintotta volna le őket.
Ez a különbségtétel nemcsak a felsőoktatásban jelenik meg: Molly Diallo, egy floridai gimnázium tanára is észrevette, hogy diákjai igencsak feszegetik a határait. Óra alatt elhagyják a termet, beszélgetnek, mobiloznak – bezzeg a tanárbácsiknál ugyanezt nem merik megtenni.
Húsz éve vagyok a pályán, és azt mondhatom, hogy vannak dolgok, amelyek igenis a nemtől függnek. A szintén középkorú, férfi munkatársamnál, akivel hasonló a személyiségünk is, nem próbálják meg annyira kihúzni a gyufát.
Főleg a fiatal srácok teszik próbára a tűrőképességét:
Gyakran kérik, hogy a beadási határidőt halasszam el, vagy hogy kimehessenek a mosdóba óra alatt. Ha rájuk szólok, vagy nevelni szeretném őket, akkor határozottabban kell fellépnem, mint egy férfinak. Látják, hogy nem egy Alfa-hímmel van dolguk, ezért nem is félnek ilyen-olyan kéréseikkel előállni.
Az egyetemi tanulmány vezető szerzője, Amani El-Alayli szerint azt sugalmazzák az eredményeik, hogy a tengerentúli diákok a férfi tanárokat jobban tisztelik, és ellentmondást nem tűrőnek tartják őket; olyanoknak, akikkel nem szívesen vitáznának.
A New York Post hozzáteszi, hogy Diallo szerint a nők számára ezt az elszánt, határozott szerepet fenntartani feszültséget jelent, mert kihívásnak tekinti az osztály, hogy letesztelje, mennyire számít mégis könnyű prédának.
Pont a gender kérdéskör miatt érzi sok tanárnő azt, hogy kőkeménynek kell lennie. Ezt a képet igyekeznek kialakítani minden erejükkel.
Ondrea Bradley, egy new jerseyi általános iskolai pedagógus teljesen máshogyan látja a kérdést, szerinte a gyerekek reakciója inkább a tanár személyiségén múlik, mint azon, hogy milyen nemű.
Ashley Ordonez, egy westchesteri spanyoltanár is inkább efelé hajlik, viszont azt is hozzáteszi, hogy az elmúlt években egyre több gyerek fordul kérésekkel a pedagógusok felé.
Úgy látom, hogy mostanára megváltoztak a diákok elvárásai. Jobban feljogosítva érzik magukat arra, hogy a különböző kívánságaikat a tanárok elé tárják.
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.