Életmód

Kávé alvás előtt? Na, még mit nem! Pedig beválik!

  • Szerző:nuus
  • 2024.05.07 | 13:30

Gondoltad volna, hogy a kávézás a szundizás előtt segíthet frissebben ébredni? Lehet, hogy ellentmondásosnak tűnik, de az alvásszakértő szerint ez a titok.

Fotó: freepik.com

Hogyan működik?

James Wilson, alvásszakértő, tulajdonképpen a szundikálás koronázatlan királya. Szerinte a koffeinnek 30 percbe telik, amíg metabolizálódik. Ez azt jelenti, hogy ha szundikálsz kávézás után, egyszerre élvezheted a szundikálás felfrissítő hatását és a koffein éberséget okozó erejét.

Egy 2010-es tanulmány is alátámasztotta ezt a teóriát. A kutatás során kiderült, hogy a kávézás utáni szundikálás növeli az agy koffeinfelvevő képességét. Bár úgy tűnhet, hogy a kávé megakadályozza az elalvást, valójában időbe telik, amíg a koffein hatni kezd.

Hogyan csináld jól?

A szakértő szerint a koffein fogyasztása közvetlenül alvás előtt javasolt, majd egy 20 percig tartó szundizálás az ideális módja a pihentető szunyókálásnak. Ha 30 percnél tovább alszol, álmosabbnak érezheted magad, mivel mélyebb alvási fázisba kerülhetsz.

Fontos tudni!

  • Lefekvés előtt 6 órával már ne igyál kávét, hogy ne zavard meg az éjszakai alvásodat.
  • Az ideális koffeinmennyiség, amit alvás előtt bevehetsz, 2 csésze kávé.
  • Mindenkinek más a koffeinérzékenysége, így a koffeines szundizálás nem feltétlenül válik be mindenkinek.
  • A szundikálásnak számos egészségügyi előnye van, különösen ha alváshiányban szenvedsz.

A szundikálás előnyei

  • Leküzdheted az alváshiány tüneteit.
  • Növelheti az éberségedet.
  • Produktívabbá tehet.
  • Segíthet, ha a természetes cirkadián ritmusoddal ellentétesen alszol.
  • Kitöltheti az alvási hézagokat a több műszakban dolgozók számára.

Via


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló