Életmód

Mindjárt itt a kánikula! 9 tipp, hogy nyáron se halj bele a sportba

  • Szerző:nuus
  • 2017.05.23 | 09:43

Ideálisnak az számít, ha tavasszal és ősszel indul futóversenyen az ember, de attól még nyáron sem szabad leállni az edzéssel. Szép kihívás ez a sok fokos fülledt melegben, épp ezért érdemes kőkemény stratégiával készülni a megmérettetésre.

(kép: Unsplash)

1. A megfelelő edzésterv kulcsfontosságú.

Kezdőként elhisszük, hogy ami a futócimboráinknak a facebookos futóklubban működik, az számunkra is hasznos lesz. Ahogyan persze nem mindenkinek jó ugyanaz a cipő- vagy farmerméret, egy-egy edzésterv sem univerzális, bárki számára működőképes dolog. Szükség van némi önismeretre ahhoz, hogy felmérd, mi az ideális terv számodra… onnantól viszont, hogy ez megvan, légy szigorú magadhoz.

2. Ne fuss minden nap!

Sok lelkes kezdő követi el azt a hibát, hogy minden nap felveszi a futócipőt, pedig a szervezetednek szüksége van a regenerálódásra. A szakemberek szerint bőven elég, ha heti háromszor futsz – igen, akkor is, ha esetleg versenyre készülsz.

3. Guggolj!

Igen, jól olvastad: a guggolás az, ami a leginkább megedzi a popsit és a lábakat, hogy elég erőd és rugalmasságod legyen a futáshoz. Az már csak bónusz, hogy még nem kevés kalóriát is égetsz közben.

4. Találd meg a megfelelő cipőt!

Ne érd be a legolcsóbb kínai tornacipővel, hiszen az egészséged és testi épséged múlik azon, hogy megtalálod-e megfelelő lábbelit. Számos szakboltban szakemberek segítenek felmérni a futási stílusodat, és ajánlanak cipőt ennek megfelelően. Elég egyszer zsebbe nyúlni néhány évente, egy jó cipőt 1000-1500 km-re kalibrálnak.

5. Jó, ha nemcsak futsz, de másképp (is) edzel.

A futóbarát sokat segít abban, hogy a macerásabb időszakokban se add fel, ráadásul kitűnő móka megvitatni a bénázásokat valakivel, aki – szó szerint – hasonló cipőben jár. Nem véletlenül virágzanak a futóklubok: óriási motiváló erő rejlik a közösségben.

6. Ne csak fuss, más sportot is próbálj ki!

A biciklizés, az úszás, a séta, az aerobic, a jóga mind kitűnő mozgásformák a futás mellé, hogy ne csak remek kondinak örvendj, de az ízületeidet is karban tartsd. Ha versenyre készülsz, a más típusú mozgás beiktatása az életedbe szinte kötelező.

7. A táplálkozásra is muszáj odafigyelned!

A dietetikusok azt mondják, hogy a komoly sportteljesítmények mögött hasonló arányban van jelen a rendszeres edzés és a kiegyensúlyozott táplálkozás. És valóban: ha két hétig odafigyelsz arra, hogy ilyen ásványi- és tápanyagokat juttatsz a szervezetedbe, a különbség a teljesítményeden is látszani fog.

8. Ápold a lábaidat!

Talán kissé Egyértelmű Kapitány tanácsára emlékeztet a dolog, pedig őrületesen fontos: kezeld a bőrkeményedéseket és túl hosszúra nőtt körmöket, hiszen az elhanyagolt, ápolatlan láb alaposan megnehezíti a dolgodat futás közben. Miért okoznál magadnak plusz szenvedést?

9. Ne állíts magad elé túl szigorú célt az első versenyeden!

A célállítás kapcsán mindig azt hallja az ember, hogy a jó cél határidős álom, és időkorlát nélkül nem érdemes tervezni. Az első versenyednél ettől függetlenül ne állíts magad elé konkrét célt: ez egy egészen újszerű élmény a tested számára, és semmi értelme sincs annak, hogy csalódást okozz magadnak. Tudd, hogy bármilyen eredményt is érsz el, a végén abszolút büszke lehetsz magadra.


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren
Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló