Utazás

Változóban a fogyasztási szokások: árucikkek helyett egyre többet költünk élményekre

  • Szerző:nuus
  • 2024.07.06 | 13:32

A Mastercard Economics kutatása szerint a fogyasztók 22 százalékkal többet költöttek élményekre, vagyis utazásra és étkezésre mint 2019-ben. Ebben a Covid-járvány generációs változások is szerepet játszottak.

A fogyasztási szokások drasztikus változását jelzik a legfrissebb kutatások: manapság az emberek egyre kevesebb pénzt költenek fizikai termékekre, és egyre inkább az élményekbe fektetnek be. Ez derült ki a Mastercard Economics Institute kutatásából – írja a euronews.com.

Beatrice Cornacchia, a Mastercard marketing- és kommunikációs európai alelnöke elmondta, hogy a marketingeseknek újra kell gondolniuk a piacra lépési stratégiájukat. 25 évvel ezelőtt a cég merész lépést tett:

“Vannak dolgok, amelyeket pénzért nem lehet megvenni, minden másra ott a Mastercard”

-szólt a szlogenjük.

 

Egyre többet költünk étteremre és utazásra/Fotó: 123rf.com

Kutatásaik szerint Európában 2023-ban a fogyasztók 22%-kal többet költöttek élményekre (utazás, étkezés), mint 2019-ben, eközben az anyagi javakra fordított kiadások stagnáltak.

Az utazás, a koncertek, a szabadtéri kalandok és a gasztronómiai élmények nem csak szórakoztatóak, de érzelmeket is kiváltanak és maradandó emlékeket hoznak létre. Ez a vonzerő valószínűleg a generációs változásoknak, a jólétre való fokozott hangsúlynak és a növekvő környezeti tudatosságnak is köszönhető. A COVID-19-es járvány miatti korlátozások és a geopolitikai bizonytalanság is szerepet játszott abban, hogy rávilágított a jó emlékek megteremtésének fontosságára.

A fogyasztási szokások változása a szolgáltatókat is ösztönzi

A cég szerint a marketingeseknek túl kell lépniük a hagyományos reklámozáson, és különleges érintkezési pontokat kell létrehozniuk a fogyasztókkal. Ez magában foglalhatja további szolgáltatások, jutalmak és személyre szabott elemek bevonását. Cornacchia szerint:

“Nem kell semmit eladnom a fogyasztómnak. Egyszerűen zökkenőmentessé és ideális esetben megfizethetővé kell tennem az utazásukat. Ötleteket kell adnom a legjobb látogatási helyszínekről.”

A vállalat a marketingköltségvetését is az élményszerű marketingre összpontosítja. Több tucat európai szórakoztató- és sportintézmény hosszú távú partnere, mint az UEFA Bajnokok Ligája döntője, a Roland-Garros és a Cannes-i Filmfesztiválé is.

Cornacchia kiemelte, hogy egy Taylor Swift-koncert előtt és után 68%-kal nőtt az étel- és italbevétel a koncerthez közeli városokban, a szálláshelyek bevétele pedig 40%-kal emelkedett. Stratégiájuk azt mutatja, hogy a jövőben a marketingnek az élményekre és az érzelmekre kell összpontosítania, hogy sikeresen elérje a fogyasztókat.

(via)


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren
Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló
Unatkozom
Ezek a legkedveltebb szexpózok
  • szerző:nuus
  • 2024. 07. 06.