Divat
Csődbe ment az American Apparel, nem sokkol többé meztelenséggel
Az 1989-ben alapított cég kreatívjai megőrültek a 2000-es évek elején, sorra bírságolták meg őket a provokatívabbnál provokatívabb reklámképeik miatt. Most búcsúzóul összeszedtük a legdurvábbakat.

Bár 2009 óta a csőd szélén voltak, csak most vásárolta fel egy kanadai cég az American Apparelt. Már be is jelentették, hogy bezár az összes boltjuk az Egyesült Államokban, és a Los Angeles-i gyár is. A divatmárka a múlt évtizedben főleg provokatív kampányai miatt vált ismertté, több képük is kihúzta a gyufát a hatóságoknál.

Nem csoda, hiszen a leghétköznapibb pólóreklámot is teletolták szexualitással, de viccelődtek a távol-keleti gyermekmunkával, és volt nyugdíjas fehérnemű modelljük. Meg pornósztárok.



A cég kezdettől fogva saját maga tervezte és valósította meg a saját kampányait, a 2000-es évek elejétől pedig egyre merészebbek lettek. Híresek voltak arról, hogy néha az utcán szólították le a nekik tetsző hétköznapi embereket, akik aztán a modelljeik lettek…


…de szerepelt egy kampányukban Miranda Kerr is. Vagy éppen Woody Allen, akitől viszont nem kértek engedélyt, jól be is perelte őket.
A balhés divatmárka rendszeresen rakott pornósokat a hirdetéseibe, például Sasha Grey-t, akivel egy annyira explicit zoknireklám készült, hogy azt már nem is merjük iderakni. Egyes vélemények szerint a márka weboldala már kimerítette a softpornó fogalmát.



A legnagyobb balhé talán az alábbi reklámfotójukból volt, ahol sikerült kicsit túlszexualizálni a kiskorúnak tűnő modellt:
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.