Egészség

Így oldd meg egyszerűen az alvásproblémáidat

  • Szerző:nuus
  • 2017.03.06 | 06:45

Sőt, a horkolásra is van megoldás, holott az nem is a te problémád, hanem azé, aki veled alszik.

Forrás: pixabay
Forrás: pixabay

Aludni jó, aludni mindenki szeret, mégis elég sokan szenvedünk valamilyen alvásproblémától. Nagyon sok mindennel próbálkozunk, hogy leküzdjük, beszedünk bármit a nyugtatótól az altatóig, “szakértőtől” szakértőig” vándorolunk, egész éjjel meditálunk és kész vagyunk a bárányok sokszorosát összeszámolni, mint normális esetben. De léteznek egyszerűbb megoldások is. Az Insider összeszedett néhányat. Ráadásul mindegyik jó tanács tudományos alapon nyugszik.

Ha csak nem tudsz elaludni

A képlet egyszerű: 7 órával lefekvés előtt már se kávét, se teát ne igyál. Az is segít, ha a reggelt egy könnyű tornával kezded, és nem kávéval meg nem is a mobiloddal.

Ha azért nem tudsz elaludni, mert fáj a nyakad

A megoldás: a párna. Kétévente cseréld le a párnádat. Legalább kétévente. Amikor pedig újat veszel, válaszd a latexből készült párnát.

Ha rendesen elalszol, de éjjelente gyakran felébredsz

Először is lefekvés előtt már ne igyál alkoholt. Semmilyet, és egyetlen kortyot sem. Másodszor pedig állítsd be a szoba hőmérsékletét 20-22 celsius fokra.

Ha azért nem bírsz aludni, mert gyomorégéstől szenvedsz

Ha rendszeres a panasz, akkor természetesen fordulj a kezelőorvosodhoz, de ha csak időnként fordul elő, akkor egyszerűbb megoldás is megteszi. A bal oldaladra fordulva aludj el, kezeidet tedd a fejed alá, a párna pedig legyen jó magas.

Ha fáj a vállad, és ezért nem alszol jól

Úgy próbálj elaludni, hogy a hátadon fekszel. És közben ölelj magadhoz egy párnát. De nyilván nem azt, ami a fejed alatt van.

Ha nehezen ébredsz fel, bármennyit is aludtál

Ezen egyetlen, következetesen végrehajtott dolog segít. Ha bármikor is fekszel le, mindig ugyanabban az időpontban kelsz fel. Minde egyes nap. Igen, még hétvégén is.

Ha izomlázad van és/vagy görcsölnek a tagjaid

Lefekvés előtt masszírozgasd át magad, elsősorban is a fájdalmas területeket. Melegítsd fel az izmaidat, és nyújts egy picit.

Ha azért nem alszol, mert fáj a hátad

Hason fekve aludj el. Ne csak a fejed alá tegyél párnát, hanem a combjaid alá is. De mi van akkor, ha te olyan ember vagy, aki csak a hátán fekve tud elaludni? Ráadásul még a háta is fáj. Ebben az esetben a másik párnát a combjaid alá tedd.

Ha a melletted fekvő nem tud aludni, mert te horkolsz

Alvás előtt, fogmosás után sós oldattal öblítsd át az orrod. Csepegtess bele. Mosd ki. A lényeg, hogy tiszta és akadálymentes legyen a levegő útja. Amikor lefekszel, mindenképpen valamelyik oldaladon aludj el, a jobb talán egy fokkal jobb. A kezeidet tedd a fejed alá. És kerüld az alkoholt. Nem alvás közben, és nem csak előtte. Hanem mindig. És akkor szent lesz a béke, meglásd.

Nyugodalmas jó éjszakát mindenkinek!


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló
Uncategorized
Samsung
  • szerző:nuus
  • 2022. 11. 10.