Egészség

Ennyi sót fogyaszthatsz, megvan az ajánlott mennyiség

  • Szerző:nuus
  • 2018.10.01 | 08:48

És sajnos ennél valószínűleg többet fogyasztunk.

Illusztráció: Pixabay.com

Még akkor is sok sót viszünk be a szervezetünkbe, ha nem sózunk rendszeresen. A feldolgozott élelmiszereknek, a tasakos, félkész ételeknek, a rendelt kajáknak igen magas a sótartalma. Ezeket pedig csak akkor kerülhetjük el teljesen, ha egyáltalán nem fogyasztjuk.

A sónak és a nátriumnak egyre rosszabb a megítélése. Folyamatosan arról hallani, hogy sokat fogyasztunk belőle, és ez mennyire ártalmas. A nátrium valójában egy esszenciális mikrotápanyag, amely a testünk folyadékegyensúlyának kezeléséhez, a vérnyomás-szabályozáshoz, és az idegi működéshez szükséges. Így az sem jó, ha teljesen megvonjuk.

Mennyi sót lehet egy nap fogyasztani?

Az ajánlás a napi maximum 2,3 grammnyi sóbevitel. Egy átlag amerikai viszont kb. 1,5-szer ennyit, 3,8 gramm sót fogyaszt naponta. A 3 gramm elsőre soknak hangzik, viszont könnyen összejöhet, főleg, ha gyakran fogyasztunk gyorskaját, feldolgozott, félkész, előre csomagolt ételeket. Hogy csökkentsük a sófogyasztást, igyekezzünk otthon főzni magunknak, kerüljük a magas mértékben feldolgozott élelmiszereket.

Mi lesz, ha sokáig túl sok sót viszünk be?

Amellett, hogy puffadnak érezzük magunkat, komoly következményei lehetnek a túlzott sófogyasztásnak. A szervezet több vizet tart vissza, amely megemeli a vérnyomást, így több terhet ró a szívre és a vesékre. A magas vérnyomás szívproblémákhoz vezet, így az ezzel élő embereknek még kevesebb sót, napi maximum 1,5 grammot ajánlott fogyasztani.

A csökkentett sóbevitel a fogyást is támogatja

Amellett, hogy az általános egészséget is javítja, a súlyvesztést is támogatja a maximalizált sóbevitel. A túlzott sófogyasztás vízvisszatartást eredményez, amely puffadáshoz vezet. Mint már írtuk, a túlzott sófogyasztás egyik forrása a feldolgozott, félkész ételek, a gyorséttermi kaják. Ezek általában sok cukrot és egészségtelen zsírokat is tartalmaznak, amely anyagok nem a karcsú derék jó barátai. Így ezek kizárása az étrendünkből nem csak a sófogyasztás csökkentését eredményezi, de fogyást is.

Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren
Hogy tetszett? Regisztrálj, és csak azt kapod, ami igazán érdekel!
Belföld
Külföld
Bulvár
Tech
Tudomány
Lepj meg!

Belépve nem neked kell a hírek után menned!*

*Hiszen a hírfolyamodba viszi a folyamatosan tanuló algoritmusunk Regisztrálok!
Még többet innen:
Nuus
Tetszett a cikk?

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló
A következő cikkek betöltése folyamatban...