Egészség

Nem elég a száraz november, a májad ezt kéri tőled ilyenkor!

  • Szerző:nuus
  • 2022.11.12 | 15:22

Ajaj, hiába itt a száraz november, lassan jön az ünnepi szezon: céges bulik, egyetemi klubszezon, vizsgaidőszak indító, tematikus karácsonyi események, családi összejövetelek, végül pedig az abszolút kegyelemdöfés, a szilveszter. Akár iszol, akár nem ebben a hónapban, a máj méregtelenítésére nem árt gondolni…

Sok-sok citromos víz!

Naponta legalább három liter tiszta víz fogyasztása ajánlott (minden húsz kilóra egy liter jusson, vagyis nyolcvan kilósan már négy litert kellene leküldeni elviekben). Azt azonban kevesen sejtik, hogy a legjobb dolog, amit a testeddel tehetsz, ha minden reggel, éhgyomorra megiszod fél citrom levét, vízbe csorgatva. Ez az egyszerű praktika segít a májadnak lebontani a méreganyagokat, és élvezetes is: ha cukor volna az italban, már limonádét innál, de azt most inkább kerüld!

„Koktélozz” olívaolajjal.

Ha természetes méregtelenítésre vágysz, a citromos víz mellett napi 1-2 dl olívaolaj fogyasztását is javasolják az orvosok, ami az epetermelés serkentésével „átmossa” a májat is. Egyes vélemények szerint a mediterrán népek a rengeteg olívaolajnak köszönhetik, hogy sokáig aktívak maradnak, és a bőrüket is kevés ránc borítja öregkorukban. Próbáld ki!

Ne hanyagold el a zöldségeket.

A leveles zöldségek a barátaink, ha detoxikálásról van szó, a következő finomságok pedig a toplistánk előkelő helyein szerepelnek: cékla, sárgarépa, káposzta, kelkáposzta, grapefruit, arugula, kelkáposzta, fokhagyma, hagyma és brokkoli. Az utóbbi három egyébként is fontos tápanyag, mert magas kéntartalmuk révén segítik a máj regenerálódásának folyamatát. A sikeres méregtelenítéshez nem árt naponta komolyabb mennyiséget is magadhoz venned ezekből. Lehetőleg nyersen persze, de a főzéskor felhasznált zöldség is jobb a semminél.

Jöhetnek a multivitamin tabletták.

Ahhoz, hogy a májad tökéletesen tudjon méregteleníteni, rengeteg különféle vitaminra és ásványi anyagra van szüksége. A legfontosabbak ezek közül a következők: magnézium, kalcium, kálium, réz, nátrium, vas, cink, szelén, E-vitamin, béta-karotin és C-vitamin. Mivel egyáltalán nem biztos, hogy ezeket mind megtalálod a mindennapi ételeidben, támaszkodj nyugodtan a vitamintabletták használatára. Ha huzamosabb ideig nem jutsz bizonyos tápanyagokhoz, a máj detoxikációs folyamatai fokozatosan lelassulnak, majd megszűnnek, ami számos komoly betegség forrása lehet.

Azért persze kíméljük a májat…

Oké, néha-néha mindenki kirúghat a hámból, de azért ne vidd túlzásba a duhajkodást, hiszen a legjobb taktika, ha hosszútávon megakadályozod a méreganyagok szervezetedben való felhalmozódását. Ha alkoholt fogyasztottál, ne vegyél be semmilyen gyógyszert nyolc órán belül: lehet, hogy semmit nem fogsz érezni (az álmosságon és a figyelemzavaron kívül), a májadat azonban fölöslegesen leterheled ilyenkor a végletekig. Az orvosok szerint az alkohol és a fájdalomcsillapítók ártatlannak tűnő násza a kelleténél gyakrabban vezet különféle májbetegségekhez…

Ne csak kíméld, kényeztesd is a májadat.

A máriatövis, a homoktövis, a kurkuma és a pitypang tisztítja és védi a májat. A legnépszerűbb ősi májbarát ital receptje a következő: 45 milligramm kurkuma, 400 milligramm gyermekláncfű kivonat, vagy 400 milligramm máriatövis keveréke tea formájában, naponta egyszer, lehetőleg lefekvés előtt. Arra azért figyelj oda, hogy ha vadon élő növényekből nyered a teának valót, kizárólag olyan területeken szedd őket, ahol nem kell tartani a kémiai növényvédő szerek káros hatásaitól.

Masszírozd meg a máj körüli területeket.

Finoman, óvatosan masszírozd meg az epehólyag és a máj körüli területeket tested jobb oldalán, hogy a vérkeringés ezen a területen is tökéletes legyen. A rendszeres mozgás többek között azért is hasznos, mert a májfunkció szempontjából fontos vérkeringést is felpezsdíti.

Na, és most nézzünk csak magunkba egy kicsit: hogy megy a száraz november?


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren
Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló
Sport
Mennyit sportoljon egy nő? Kutatás
  • szerző:nuus
  • 2024. 07. 03.