Film

Kilenc film, az egyik Oscart nyer – és van egy tippünk, melyik

  • Szerző:nuus
  • 2017.02.09 | 06:45

Átrágtuk magunkat a jelölt filmek sűrűjén, átgondoltuk pro és kontra, majd döntést hoztunk: a cikk végén megmondjuk, melyik lett a nuus.hu befutója.

Kaliforniai álom (La La Land)

Damien Chazelle (Whiplash) filmjének híre jócskán megelőzte magát a filmet. A legfőbb érv a film mellett benne van a bemutatóban is: nem készülnek már ilyen filmek. A kicsit régimódi felnőttmesében egy zongorista és egy színésznő vállt vállnak vetve küzdenek az álmaikért, miközben táncolnak, énekelnek és persze egymásba szeretnek. A film a Golden Globe-ot már megszerezte.

A fegyvertelen katona (Hacksaw Ridge)

Egy nem hivatalos elmélet szerint a leghazafiasabb amerikai filmeket a nem amerikai születésű rendezők készítik, és az ausztrál Mel Gibson új mozija ki is maxolja e véleményt. Hőse a katona, aki sohasem fogott fegyvert, mégis hőstettek sorát hajtotta végre a második világháború poklában. A történet a valóságon alapszik, de az nyilván nem volt annyira bántóan giccses és üresen hazafias, mint Gibson filmje. De azon nem csodálkoznánk, ha Amerikában bejönne, és Oscart fialna. Ott bírják az ilyet.

Holdfény (Moonlight)

Az identitáskeresés filmje, ami a leginkább megszorongathatja a nagy esélyes Kaliforniai álmot, sőt simán el is viheti előle az Oscart. Amerikai feketék között játszódik, és mivel évről évre kritizálják az Oscart, merthogy túlságosan fehér, hát most lehet, hogy az Akadémia demonstrálni fogja a vádak ellenkezőjét. Pláne, hogy egy ennyire jó okuk is van rá: egy közel tökéletes film.

A régi város (Manchester by the Sea)

Casey Affleck eddig is nagyon jó színész volt. Csak valamiért épp most fedezik ezt fel széles körben is. Talán mert végre kapott egy tehetségéhez mérhető filmet? Fene se tudja. A régi város életről, halálról, szeretetről és emberi kapcsolatokról szól, egyszóval mindarról, ami minden embert érint ezen a Földön, beleértve az ifjabbik Afflecket, meg minket is és téged. Ez a film is lehet egy nem várt, meglepetés befutó, ha netán az Akadémia nem tudna/akarna dönteni a Holdfény és a Kaliforniai álom között.

Oroszlán (Lion)

Az Oscar szereti, sőt imádja a „felejthetetlen” és „igaz történet alapján” készült filmeket. Az Oroszlán egy gyerekként elveszett, majd fehér szülők által örökbefogadott és felnevelt indiai férfi története, aki egy nap fogja magát és elindul megkeresni a helyet, ahonnan elveszett. Könnyes szemek, könnyes mosolyok, könnyes könnyek. Az ezért a filmért járó Oscart is csak könnyes szemmel lehet majd átvenni.

A számolás joga (Hidden Figures)

Egy újabb igaz történet, de ez még ráadásul el is volt titkolva. Hoppá, ez a sztori filmért kiált! Készült is belőle, fehér rendező zengi az szuperokos fekete nők dicséretét. Mert a film erről szól: állítólag három szuperintelligens fekete bőrű matematikus mentette meg az amcsik seggét az oroszokkal szemben az űrversenyben az ötvenes évek végén. Igazi amerikai sikersztori. Az egyik főszerepben napjaink egyik legizgalmasabb soul-énekesnője, Janelle Monáe látható.

Fences (Kerítések)

Kevesen tudják, de Denzel Washington nemcsak kiváló, többszörös Oscar-díjas színész, de időnként rendez is. A Fences már a harmadik filmje, mely az 50-es évekbe kalauzolja el a nézőt, egy olyan világba, ahol nem volt könnyű feketének lenni, fekete családnak meg még inkább nem. Veretes, realista dráma két elképesztően jó színésszel (Viola Davis és maga a rendező, Denzel Washington) a főszerepben.

Érkezés (Arrival)

Az utóbbi évek mozis sci-fi feltámadásának legfényesebben ragyogó csillaga. Ted Chiang magyarul is olvasható, kiváló elbeszélése alapján a kanadai rendezőzseni, Denis Villeneuve készített eredeti ötletektől hemzsegő, érzékeny, izgalmas és nagyon okos mozit Amy Adams, Forest Whitaker és Jeremy Renner főszereplésével. Mi valahogy így képzeljük az idegenekkel való kapcsolatfelvételt, és nem úgy, mint ahogy azt a Függetlenség napjában mutatták.

Hell or High Water

A skót David Mackenzie (Young Adam, Hallam Foe) filmje bár nagyon erős darab, mégsem az a típusú film, ami Oscart szokott nyerni – leszámítva, ha épp nincs semmi fontos témájú film az adott évben. Idén azonban több is van. A drámai krimi olyan, mint egy modern western ballada. Elátkozott figurák próbálnak túlélni egy mocskos világban. A filmet a jobbnál jobb színészi alakítások is az átlag fölé emelik.

Ez hát a kilenc Oscarra jelölt film. És hogy a nuus legénysége melyiknek adná a legjobb filmes Oscart? Nálunk történet, üzenet, megvalósítás, rendezés és színészi alakítás terén is Denis Villeneuve újabb zseniális filmalkotása, az Érkezés viszi a pálmát. Vagyis a szobrot.

Kíváncsiak vagyunk a te véleményedre is


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló