Film

Míg a Netflix az otthoni mozizásra buzdít, addig az egyik alapítója egy merész ötlettel növelné a mozik nézőszámát

  • Szerző:nuus
  • 2017.08.16 | 13:24

A MoviePass minden merészsége és kockázata ellenére szimpatikus, nézőbarát kezdeményezés.

Az ötlet rendkívül egyszerű: fizetsz havi 10 dollárt (9.95 dollár egészen pontosan), ami egy mozijegy árának felel meg, cserébe pedig kapsz egy kártyát, amivel bármelyik moziban, bármelyik előadásra kérhetsz jegyet – leszámítva a 3D-t és az IMAX-et. Egy jegy áráért így gyakorlatilag, ha ahhoz van kedved, minden nap mozizhatsz. A Netflix egyik alapítója, Mitch Lowe így szeretné megállítani a mozis jegyvásárlások számának folyamatos csökkenését.

Lowe szerint a nézőszám csökkenésének nem a Netflix vagy az Amazon az oka, hanem az, hogy rövid időn belül megduplázódtak a jegyárak. Az ő véleménye és tapasztalata szerint az emberek szeretnek moziba járni, akarnak is többet, de egyszerűen nem tehetik meg a jelenlegi körülmények között.

A MoviePass egyébként egy 2011-ben alapított cég, ami eredetileg azokra a mozinézőkre épített, akik hajlandóak ugyan egy fix összeget befizetni (30 dollár vagy annál több), viszont nem használják rendszeresen a szolgáltatást. A modell nem nagyon működött, ezért is kellett újat találni helyette. Hogy bejön-e, azt most még nem tudni, de vannak bőven szkeptikus hangok, és persze olyanok is, főleg a veszteséges moziüzemeltetők, akik látnak fantáziát az ötletben. De egyelőre még csak az adatbázisépítés és a fogyasztói szokások felmérése zajlik.


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló