Film

Reese Witherspoon tökéletes nőt alakít a Home Againben, és a fiatal srácok sem túl életszerűek -SPOILER

  • Szerző:nuus
  • 2017.09.09 | 18:13

Próbál nem egy újabb Nancy Meyers-film lenni az írónő lányának mozija.

A Vanity Fair szemlézi az új Reese Witherspoon-filmet, mely Hallie Meyers-Shyer munkája. A szeptember közepén mozikba kerülő Home Again mögött ugyanis a híres író-rendezőnő, Nancy Meyer lánya áll, aki próbál kilépni a neurózisos gazdag fehér nők jól ismert történeteinek árnyékából. 67 éves anyjának filmje többek közt az Egyszerűen bonyolult, és a Minden végzet nehéz. Hallie apja, Charles Shyer pedig filmes alkotótárs is, aki az Örömapát és a Bomba bébit jegyzi.

via GIPHY

Minden Nancy Meyers-film védjegyszerű, és azonnal beazonosítható: egy rejtélyes völgybe húz be, amely a valóságra nagyon emlékeztet – ez az apró részlet az, amitől felpörög a közönség. Az Újra Otthon szolgaian másolja a jól bevált receptet, és éppen ettől válik groteszkké. Valahogyan mégis működik, és meg is mozgatja a néző fantáziáját.

Reese Witherspoon egy frissen elvált, kégyerekes anyát hoz, aki a nyugati parton kezd új életet. Alice egy ódon spanyol kúriába költözött, mely egykor filmrendező apjáé volt. A ház berendezése természetesen a Nancy Meyer-stílusra hajaz. Két lányát zsíros lakberendezői fizetéséből tartja el, és viszonylag jól megélnek. Alice a szülinapi buliján megismerkedik egy helyes rendezővel, Harryvel, és annak két barátjával. Mind a négyen a spicces nő lakásában landolnak, ahol Alice Harryvel szeretne közelebbi kapcsolatba is kerülni. Másnap a nő anyja felajánlja a segítségét az albérletükből kitett srácoknak, mert pont van egy erre alkalmas vendégházuk is.

 

A 30 éves Meyers-Shyer három, olyan késő Y-generációs fiút álmodott meg, akik minden nagymama álmai: udvariasak, izgágák, és a rosszaság egy szikrája sem található meg bennük. Nagyon szívhez szólóez az elképzelés, de egy idő után már zavaróvá válik. Ahogy egyre jobban megismerik Alice-t, és elkezdik tisztelni, méltányolni az életstílusát, úgy vonzódnak is hozzá, és már nem csak barátilag.

Végig ott lóg a levegőben, hogy

Csókolózni akarok álmaim anyjával.

Persze Harry nemcsak eddig jut, de Alexander is ostromolni kezdi a nőt. A film felvillant pár kifogást, miért is működésképtelen egy kapcsolat, ha ilyen nagy a korkülönbség – ami lássuk be, nem túl meggyőző. Végig azon görcsöl a történet, hogy össze tudják-e egyeztetni életvitelüket, vagy külön volna jobb mindkettejüknek.

Valószínűleg a rendezőnő igyekszik megfelelni anyja (aki producerként is jelen van a filmben) elvárásainak. Szófogadás süt a pontatlanul felvázolt fiú-karakterekből is, akik megtanulják csodálni, és így kenyerezik le a tökéletes nőt. Meyers-Shyer nem a lázadást választja, inkább az új és a régi filmnyelv közti rést igyekszik megtölteni. De a bájos Carol King dalból vett sor, amely a film címét adja, sem billenti a mérleget az ifjúság felé. Az öregei által kitaposott úton halad, mintha a szülei lábához tenné le ezt a mozgóképes áldozatot.

via GIPHY


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló