Külföld

Téged meggyőz az új svéd, katonás McDonalds reklám?

  • Szerző:nuus
  • 2017.06.12 | 13:43

Amerikában biztosan nem ütne akkorát, mint Európában.

Jövőre a svédeknél ráerősítenek a hadviselésre, ami azt jelenti, hogy négyezer férfi és nő vonul be kiképzésre. A besorozást 2010-ben szüntették meg, de az erősödő orosz fenyegetés arra sarkallja a semleges északi országot, hogy biztos, ami biztos, megerősítse védelmi vonalait.

A skandináv országban ezt a tendenciát látszik meglovagolni a gyorsétteremlánc, új kampányával, melyben uniformisba bújtatott dolgozóinak militáns alakulata szerepel – számol be a Munchies.

Szóval, amíg nem kapják meg a behívót, addig a skandináv tinik ezrei akár a Mekiben is gyakorlatozhatnak, mivel a reklám azt sugallja, hogy a két munkakör: csereszabatos. Pedig ez finoman szólva is marhaság.

Az epikus felütésű klipben épp hajnalodik, mikor a lelkes fiatalok készülnek a munkába.

Egyenruhában egyenrangúak vagyunk. Nemünk, származásunk és szexuális orientációnk is egyenlő. Mindegy, melyik istenhez fohászkodsz, és az is, ha nem imádkozol. Amit elvárunk, hogy a problémákat oldd meg és a célra tarts.

Amerikában ezt a hirdetést körberöhögnék, és az volna a jobb eset. A skandináv államban viszont még működhet is, mert párbeszédet generál. A cég szerint a svéd fiatalok azt tanulják meg, hogy fontos az önfegyelem, a csapatszellem és az együttműködés. A legelső gyorséttermük 1973 októberében nyílt, és a McDonalds lett azóta a legnagyobb, fiatalokat foglalkoztató vállalat. Négy évtized alatt 150 ezer helyinek adtak munkát. Jelenleg 12 ezren dolgoznak a 215 étteremben.

A cég történelemprofesszorokat idéz, akik szerint a nemzeti hadsereg komoly szerepet játszott a társadalom összetartásában. Ráadásul lehetőség nyílt a seregben a férfiak számára – még a nők besorozása előtt – hogy a különböző társadalmi rétegek közt átjárjanak.

Ugyanazt az uniformist viselték, és közös célért küzdöttek. Ez adja meg a bajtársiasság érzését, melyet megélsz az irodában, a gyárban vagy az akár akadémián is, állampolgárként.

Ugyanerre gyúr a Meki, és a cég ráadásul „kölcsönvette” a sereg hivatalos kérdőívét is, melyből kiderül, mit profitáltak az emberek a mundérban. Személyiségfejlődést, együttműködést másokkal és hogy megtanulták vezetni a többieket. Meglepő módon a gyorséttermi dolgozók többen ikszelték be az utolsó tételt (62 százalék), mint a hivatásos katonák (49).

A reklám konklúziója az, hogy ez a hozzáállás a recept a változatosságra, az integrációra és az igazán jó hamburgerekre is. De az igazi csatát a Meki Svédországban vélhetően a Max Burgersszel vívja.


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló