Vizuál

Már az Anyák napja sem szent, Amerikában a marketing kezd nagyon eldurvulni

  • Szerző:nuus
  • 2017.05.12 | 15:17

A bárgyú és szentimentális anyák napja már kevés volna?

Orgona ága, barackfa virága – hallhattuk nemrég mindenfelől, merthogy anyák napja volt. Nincs hiány az anyákat ölelgető, kedveskedő reklámokból sem, amiknek csattanója persze valamilyen jól látható termék elhelyezése. A klasszikus stílusú mellett az új típusú amerikai hirdetések az idei anyák napi reklámözönből.

Itt van például az Y-generációt célzó videó, hogy az érintettek időben szerezzék be az üdvözlőkártyát (Amerikában ugyanis május 14. a neves nap):

míg a Carhartt feminista rövidfilmje a dolgozó anyákat élteti:

A Lysol viccesnek szánt videója pedig az anyatigrisekről szól:

Ezek a hagyományos összetevőkkel dolgozó, kicsit édeskés reklámok nyilván azért készültek el, hogy minél drágább ajándékot vegyünk idén anyunak. A reklámszakmában pedig ez a lényeg, nem tudjuk bejött-e a számításuk, de a céljuk érthető.

De hogy az anyaság köldökzsinór legyen?!

Az amerikai Kiskereskedők Nemzeti Szövetsége azt állítja, hogy az Anyák napját ünneplők átlagosan 186 dollár (azaz 55.800 forint) körül költenek, azaz az ország évente összesen 23,6 milliárd dollárt szán ekkortájt ajándékokra. A szervezet 14 éve méri ennek az időszaknak a költéseit. Igaz, a bevált hirdetési formák továbbra is jól hoznak a konyhára, mégis van pár olyan innovatív cég, aki kockázatot vállaltak most.  A kedves vagy csöpögös filmek helyett  bizarr, szexuális színezetet adtak ennek az ünnepnek. Igen, anyák napjára készítettek szexi filmeket, mi se értjük.

A KFC, a világ második legnagyobb étteremlánca, egy mamákat célzó romantikus regényt adott ki, hogy a 20 dolláros Fill Up menü mellé: ez a bőségszaru menü rántott csirkét, káposztasalátát, kekszet és krumpi köretet is tartalmaz, egésznapos jóllakottságot érzünk már a felsorolástól.

A 96 oldalas könyv A vágy gyengéd szárnyai címet viseli, és Lady Madeline Parker kalandait meséli el, akinek döntenie kell, hogy egy unalmas herceghez megy hozzá, vagy a hófehér hajú, csupa izom Harland Sanders ezredessel (a KFC arca) bútorozik össze.

Az első opció jólétet és gondtalan hercegnői életet ígér, míg a második a csirkeszárnyak bűvöletében fog telni. A mű amúgy az Amazonról ingyen letölthető, és egyébként nem túl arcbamászós. Persze sokan cikizik, de van, akinek kifejezetten tetszett. De Anyák napjára, főleg egy ilyen reklámmal, bizarr volt kiadni:

Nem meglepő, hogy a fura marketing szokásairól hírhedt Pornhub erre rátett még egy lapáttal: az Anyák Napi üdvözlőkártyáikat  virtuális valóság szemüvegen át nézve pornó alkalmazás lesz látható. Értjük, hogy az anyák nemcsak anyák. Emberi lények, szexuális igényekkel. De hogy pont az anyák napján, ez duplán bevállalós poén:

Kedves Édesanyák! Ez a kedvenc napotok… hadd legyen a mai az életetek legjobb éjszakája! Reméljük, az ajándék megmelengeti a szívedet… és más testtájaidat is! Kedves Anya, ennyi év kihagyás után, valami ÓRIÁSI jár neked.

Még egész ízlésesnek mondható a fenti videó a Skittleséhez képest, ahol egy koros anya édességet eszik, és felnőtt fia találgatja az ízeket. Szimbiózisban élnek: gyakorlatilag az anyja köldökzsinórján lóg, ami a mami otthonkája alatt végződik. Ha még ez sem elég, az a zsinór időnként rángatózik. A cukorgyártó egyébként is szokott játszani a tűzzel, de most minden képzeletet alulmúltak. Csak erős idegzetűeknek:

Adódik a kérdés: Istenem, miért van erre szükség? Egyáltalán az Anyák napját, mint olyat minek kereskedelmi célra felhasználni? A KFC készségesen válaszol: ilyenkor 40 százalékkal megugrik a forgalom. De lehet, hogy pont enélkül a hirdetés nélkül is így volna. A Skittlesnek bejött a provkáció, tavaly tört be a piacra és lett a vezető nem csokoládés édesség az Államokban. És tudjuk, hogy a Pornhub sem fog csődbe menni mostanában.

Tény, hogy az anyák sok mindent elbírnak. Egy kis provokációra rá se rántanak. És ugye nincs negatív szenzáció, csak szenzáció.


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló