Tech

Telefonjaink képernyőjét támadják majd a hirdetések autózás közben

  • Szerző:nuus
  • 2017.02.17 | 06:45

Annak ellenére, hogy tőlünk kivonultak, nyugatabbra dübörög az Uber, ami növekvő népszerűsége ellenére még mindig nem túl profitáló vállalkozás, így folyamatosan azon törik a fejüket, hogy mivel szerezhetnének még bevételt. Nagyjából meg is jósolható, hogy milyen modellt használnak majd: az autókban helyeznek el hirdetéseket, és az utas telefonjának képernyőjét célozzák meg.

Az autóban telefonozó utasok fontos célcsoportot jelentenek a helyi hirdetőknek. Kép: Spencer Platt/Getty Images

Elgondolkodtató eszmefuttatás jelent meg a TechCrunch-on a médiatartalmak elhelyezésének jövőjéről, ami hosszú távon az okostelefonjainkon megjelenő hirdetésáradathoz vezethet, de nem ezzel a modellel indul.

Kockázatos lenne és csökkentené az utazás élményét, ha a cég egyből hirdetésekkel terhelné le az utasok figyelmét, ezért ezt a modellt csak később vezetnék be – véli a szerző. Viszont ahhoz, hogy fenntarthassa a fejlődését az Uber, ebbe az irányba kellene haladnia, és hamarosan rá is lép erre az útra.

Prémium tartalmakkal etetnének, utána dobnák a hirdetéseket

Reális elképzelés, hogy az Uber finoman „kisajátítja” majd a képernyőinket a fuvarok idejére, ami miatt annyira nem is haragudhatunk rájuk, ha már ennyire olcsók. Ezt pedig lehet okosan is csinálni: más, appokat menedzselő cégekkel – például streaming szolgáltatókkal – összefogva lehetővé tehetnék, hogy a fuvarok alatt ingyenesen férhessenek hozzá az utasok prémium tartalmakhoz az Uber alkalmazásán belül. Hasonló összefogásra volt már példa a Snapchattel: a fuvarok alatt megjelent egy új filter az üzenetküldőn belül.

Ezt a szolgáltatást nevezte el a TechCrunch szerzője „in ride”, vagyis „fuvar” üzemmódnak: olyan – az előbbiekben is bemutatott – extrák jelennek meg autózás közben az utasok telefonján, ami leköti a figyelmüket, hogy azok véletlenül se nézelődjenek vagy a sofőrrel beszélgessenek.

Mindez több forrásból hozhatna bevételt az Ubernek: a fuvarok idejére optimalizált szolgáltatások garmadáját kínálhatnák más cégekkel összefogva az utasoknak. Egy rövidebb fuvar idejére optimális lehet egy Spotify-playlist, hosszabb utakra pedig lehetne sorozatozni vagy filmezni a Netflixen. Így három fél járna jól egyszerre: az Ubernek dőlne a pénz, a partner appok előfizetőket gyűjthetnek, az utasok pedig jól szórakoznának.

Ha pedig kellően ráfüggenek az utasok az „in ride” üzemmódra, azokat elkezdhetik teleszórni rájuk szabott hirdetésekkel.

Az Uber étteremajánló rendszere az első lépés lehet az új modell bevezetésére. Kép: YouTube/Uber
Az Uber étteremajánló rendszere az első lépés lehet az új modell bevezetésére. Kép: YouTube/Uber

Az önvezető autózás is új kapukat nyit meg

Ha az utasok túljutottak az önvezető autó puszta tényén való ámuldozáson, akkor az ő figyelmüket is meg kell vásárolni valahogy. Az amerikai felnőttek átlagosan naponta 12 órát fogyasztanak valamilyen médiatartalmat, ami a várakozások szerint 52 perccel (az átlagos napi ingázás idejével) nő majd meg, ha ellepik a piacot az önvezető autók.

Ezért az időért az Uber csak az egyik versenyző, de rajtuk kívül még számtalan más cég előrukkolhat hasonló ötletekkel. Az utazási szokások alapján kialakított étteremajánlatok az első lépés abba az irányba, hogy pénzre váltsák az utasok idejét. A rendelkezésükre álló hatalmas adathalmaz vonzó lehet a helyi hirdetők számára, akik pontosan becélozhatják majd az (Uberező) célközönségüket.

Az okostelefonok és a mobilnet mellett ott van még a virtuális vagy kiterjesztett valóság is – képzeljük el például azt a helyzetet, hogy vezeti magát a kocsink, miközben mi az úton (a VR-szemüvegünkön) megjelenő zombikat lőjük darabokra.

A rések tehát itt vannak, az Uber el is kezdte betömködni őket, a technológiai fejlődés és a verseny magától hozza majd a többit.

Forrás: TechCrunch


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló