Tech
A Facebook-on is beköszön a MI
A Facebook üzletfejlesztésében új fejezet nyílik: a mesterséges intelligencia (MI) kerül a középpontba. A felhasználók személyes ízléséhez igazodó tartalmakat az MI válogatja majd ki, így a hírfolyam és a csoportok is egyre személyre szabottabbá válnak.
Tom Alison, a Facebook vezetője bejelentette, hogy a platformon már aktívan használják az MI-alapú ajánló algoritmust. A Reels-videóknál már élesítették az új rendszert, amelynek hatására a felhasználók 8-10%-kal több időt töltenek videók megtekintésével. Ez a lépés a TikTokkal való versenyben is fontos szerepet játszik.
Az új MI-algoritmus sokkal hatékonyabban tanul az adatokból, mint elődje, így a felhasználók pontosabb, az ízlésükhöz jobban igazodó tartalmakat kapnak. Még nem világos, hogy mikor terjesztik ki az MI-megoldásokat a Reels-en túlra.
Az Instagram is frissült: a nézettségi indikátor mostantól globálisan kikapcsolható, így a felhasználók elrejthetik, ha elolvasták az üzeneteket. További új funkciók is érkeztek, amelyek a felhasználók széles körének hasznára válnak.
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.