Tudomány
Kovács úr pont olyan elfogult a Kovács és Fia Kft-vel, mint a fiával szemben, sőt, kicsit jobban
A szerelem vak, tartja a mondás, és a tudomány ezt folyamatosan meg is erősíti, ha a szülői szeretetről vagy a szerelemről van szó.
Egy új kutatás szerint a startup-alapítóknak is érdemes lenne szem előtt tartaniuk Shakespeare bölcsességét.
Egy Finnországban végzett kísérlet során a kutatók azt vizsgálták, hogy férfi vállalkozók ugyanazokat az idegrendszeri és érzelmi reakciókat produkálják-e, ha a cégükről mutatnak nekik képeket, mint az apák, akik a gyerekeik fotóit nézegetik.
Arra jutottak, hogy a cégtulajdonosok és az apák is ugyanazt a közelséget, örömöt, elégedettséget, büszkeséget és szeretetet érzik, és emiatt sokkal magasabbra értékelik saját cégüket és gyermekeiket másokéinál. A vállalkozóknál ráadásul még nagyobb pozitív elfogultságot tapasztaltak, mint az apáknál.
A tanulság: nem gáz, ha Kovács úr kritikátlanul imádja a fiát, de abból gond lehet, ha hagyja, hogy a Kovács és Fia Kft. iránt érzett gyengéd érzelmei elhomályosítsák az ítélőképességét.
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.