Fintech

Jobb, mint a rendelőoldal, pár kép lekattintásával lehet pizzát rendelni egy chatrobottól

  • Szerző:nuus
  • 2017.05.22 | 15:48

A robot egyelőre jobban teljesít, mint a Facebookos megosztásoknál, rugalmasabb, mint egy weboldal, és fokozatosan lehet okosítani.

Fotó: Peyri Herrera / Flickr CC-BY

A tavalyi év során minden a csetrobotokról szólt: a Microsoft bemutatta Tayt, akit a netezők egy nap alatt el tudtak vadítani. Aztán kiadták a Bot Frameworkot, amivel bárki gyárthat a Skype-on, a Messengeren és a Viberen beszélni képes robotokat. A technológiáról Fekete Csaba Csongor, a Grape Solutions képviselője beszélt a HG Media fintech konferenciáján.

Sokat változik a világ akár pár év alatt is. Nem is olyan régen még hajlandók voltak egy órát is várni az ügyintézésre az emberek, ma a válaszadók 53 százaléka ennél jóval kevesebbet, hatvan másodpercet hajlandó adni a szolgáltatóknak. Ennyi idő alatt a tipikus telefonos várakoztatózene első tételét sem lehet meghallgatni.

A technológia egyszer már tudta kezelni ezt a problémát. Az IVR-ek, azaz a hangosmenüs rendszerek képesek az egyszerű ügyfélszolgálati esetek 60-80 százalékát kezelni. A chatbot pedig Fekete szerint még okosabb lehet, jobban azonosított felhasználó érkezik be, akitől csak a hiányzó információkat kell bekérni.

Ekezetek nelkul is beszel

A Microsoft megoldására épített rendszer többnyelvű, kezel elgépeléseket, felismer ékezetek nélkül beírt szövegeket is. Sőt, az egy platformon, ahol a billentyűzetet is le lehet cserélni egy chatbot esetében – ez a Viber – még képekkel is tud mit kezdeni. Azaz három-négy fotó lekattintásával lehet testreszabott pizzát rendelni a roboton keresztül. Fekete előadásában a Wizzair, a Netpincér és egy hitelcég chatrobotjai szolgáltak példaként.

Fekete még egy érvet hozott fel a chatbotok mellett: lehet apró lépésekben haladni a fejlesztésekketl, és a végén teljes értékű robottanácsadóvá fejleszthető a robot. Emellett a robot a chatprogram ismerőslistáján ül, szem előtt. Az ügyfél kontrollálja a feladatot, tehát nem kell keresgélnie a gombokat, mint egy kényelmetlen webboltban, hanem rákérdezhet a lépésekre. Végül pedig jobban testreszabható, sokkal nagyobb valószínűséggel olvassák el a robottól érkező üzeneteket, mint egy Facebook megosztást.


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló
Színház
Kirúgják Udvaros Dorottyát?
  • szerző:nuus
  • 2024. 04. 09.