Fintech

Itt van vége a világnak, Paris Hilton tőzsdét reklámoz

  • Szerző:nuus
  • 2017.09.11 | 07:46

Míg Kína tiltja az ICO-kat, a tokenpiac celebekkel próbálja még menőbbé tenni az új befektetési és pénzszerzési módot. Az ICO, az Ethereum nevű kriptovaluta rendkívül hullámzó tőzsdéje, az egyik legkockázatosabb befektetési mód, amelyik most őrülten kezdi magát celebekkel reklámozni. Ki jöhet még?

(Fotó: Eva Rinaldi / Flickr CC-BY-SA)

Eddig azt hittük Paris Hilton csak költi a pénzt, és pénzügyi témákban nemigen van helye, hacsak nem arról szól, hogy mennyit kapott egy reklámposztért az Instán. És mégis, az ökölvívás fenegyereke, Floyd Mayweather után, most ő is az ICO tőzsdéjét hirdeti. Miért pont Paris?

Erre valószínűleg nincs hiteles válasz, legalább annyira abszurd, mintha Nicole Kidman disznót vágna. A vadul sikeres Schimán csapat például 2009-ben és 2010-ben is egy-egy partihimnuszt írt a Schönherz kollégiumi kupára. A 2010-es műnek az volt a címe, hogy Nicole Kidman disznót vág, és több hírességről állította, hogy disznót vágnak. És nem ez volt a legnagyobb marhaság a szövegben.

A disznóvágás ugyan nem jött be, ki is vonulna tüntetni a PETA. Viszont azt eltalálta a dal, hogy teljesen véletlenszerű sztárok és celebek tűnnek fel ma egy-egy ICO előtt. Erőltetett a párhuzam? Gondoljuk újra. Most éppen Paris Hilton állt be egy kriptopénzes cégalapítás mögé, de korábban a szintén nem pénzügyi zseniként elhíresült Floyd Mayweather is csapott reklámot több blockchain cégnek. Hiba lenne nem észrevenni, hogy mostanában az ICO-kban van valami szexi.

Elsősorban nem az ICO-k pénzügyi szexiségéről van szó. Ha pénzügyi termékként tekintünk az új finanszírozási módra, akkor a szakértők egy részét inkább a hideg rázza ki. Az amerikai SEC és a kínai szabályozó is óvatosságra intett, illetve az utóbbi megálljt is parancsolt az ICO-láznak. Már tünedeznek fel azok a cikkek, amelyek – az egyébként nagyon rosszul adatolt, történelmi közhelyként viszont kiirthatatlan – a holland tulipánőrületre vagy a brit dél-kínai buborékra emlékeztetnek.

A celebek mellett azonban ott vannak a piacon, a befektetési lehetőséget körülölelő zajban a menő technológiák (pl. napenergia), a fenntarthatóság ötlete, vagy olyan jövőszagú médiaötletek, mint a youtuberek. Mármint, igen, létezik olyan ICO, ami lényegében youtuberekben vásárolt részvénykibocsátásról szólt. Ha pedig ennyi sztár nem elég, akkor ICO-t reklámozott korábban a marihuána befektetőként már ismert The Game és Luis Suarez focista is. Bármi is történjen a kriptotoken alapú majdnem részvényekkel, színes hírekre számíthatunk a jövőben.


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló