Infotech

Alaposan átalakul a digitális tartalmak piaca

  • Szerző:nuus
  • 2019.09.26 | 06:45

Még nem biztos, hogy a kalózkodás aranykora tér vissza, de az biztos, hogy több szolgáltató lép piacra, és talán drágább is lesz a használatuk.

(kép: 123rf)

Újra beköszönthet a kalózkodás kora – írja a Techcrunch véleménycikke. A felvetés talán még korai – és sajnos nem arról szól, hogy a Karib-tengeren arannyal teli gályákat üldöznének gyors vitorlások – de a felvetett probléma valós.

Az elmúlt hónapban több olyan hír is napvilágot látott, amely szerint X, Y vagy Z kultsorozatot már nem lehet megtalálni a streaming videós piacot eddig uraló Netflixen. Az ok mindig az volt, hogy vagy a sorozatot készítő tévé saját fizetős streaming szolgáltatásába költözött át a műsor vagy egy induló streaming szolgáltató egy vagyont fizetett azért, hogy csak náluk legyen elérhető a show. Ebből egyrészt kiderül, hogy a nosztalgia – mert olyan sorozatokról van szó, mint a Jóbarátok vagy a The Office – piacosítható érték, másrészt pedig, az is világossá válik, hogy a nagyjából kényelmes egyablakos tévénézésnek vége. Az utóbbi helyett az okostévé tulajdonosok váltogathatnak a tévén futó appok között attól függően, hogy mit néznének. A nem annyira okos tévék tulajdonosai pedig reménykedhetnek, hogy minden ilyen szolgáltatás támogatni fogja a Chromecastot.

A változás a játékiparban is elkezdődött. Az Apple és a Google bejelentette havi fix díjért (mindkettő öt dollár a tesztidőszak után) elérhető játékkönyvtárát mobileszközökre. Közben a Grand Theft Auto játékokat gyártó Take Two pedig kivonult a korábban egyeduralkodónak számító Steam digitális játékboltból, hogy saját boltját népszerűsítse. Nem a Take Two az első játékcég, aminek hasonló ötlete támadt, az Epic Games már több mint egy éve üzemeltet saját játékboltot, hogy ne kelljen egy másik platformszolgáltatónak kifizetnie a bevételeinek 20-30 százalékát a játékainak terjesztéséért.

A döntések pénzügyi észszerűsége ellen nem könnyű érvelni. Viszont felhasználóként fel kell készülnünk arra, hogy sokkal több netes bolt fogja kezelni a pénzügyi adatainkat, és esetenként drágábban is jövünk ki ahhoz képest, amikor kevesebb szolgáltató közül válogathattunk. Az egyetlen biztosan pozitív hozadéka a változásnak, hogy a havi előfizetési díjért megkapott játékokba már tényleg arcátlanság lenne mikrotranzakciós extrákat építeni, így azok várhatóan eltűnnek.

Forrás: FinTechRadar

Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló