Mobiltech

Hamarosan a Messengeredet is telenyomja reklámokkal a Facebook

  • Szerző:nuus
  • 2017.07.12 | 16:43

Aztán meg majd jön az appon belüli vásárlás és fizetés: bevallottan az Amazonnal próbálnak versenyre kelni.

A Skype, Viber, SnapChat és egyéb ingyenes chat- és üzenetküldő alkalmazások közt a Facebook üzenetküldője, a Messenger az egyik legnépszerűbb az SMS-ek és a netes telefonhívások kiváltására. Hamarosan azonban ide is beférkőznek a reklámok: a tesztüzem Thaiföldön és Ausztráliában már sikeresen lezajlott – írja a TechCrunch.com. Felkészül a WhatsApp és az Instagram.

A hirdetések az alkalmazás kezdőképernyőjén jelennek majd meg, “attól függően, hány beszélgetést folytat a felhasználó, és hogy mekkora a telefon kijelzőjének mérete és felbontása” – magyarázta a TechCrunch érdeklődésére a Facebook illetékese, Dennis Yu.

A Messengerben történő reklámmegjelenítéseket januárban kezdték tesztelni, ezzel áll összefüggésben az alkalmazás legutóbbi dizájnváltása is. A Facebook hagyományos híroldalán már nem igazán férnek el újabb reklámhelyek, így ettől az újítástól remélnek jól érezhető bevételnövekedést, mivel üzenetküldő alkalmazásuknak 1,2 milliárd felhasználója van világszerte – kérdés, mennyit veszítenek el közülük a reklámok megjelenése miatt. Bármennyire is zavar ugyanis valakit, nem lehet őket teljesen kiirtani az alkalmazásból, legfeljebb az adott hirdetés jobb alsó sarkán látható nyilacskával eltüntetni.

Az új Messengeres hirdetések rákattintáskor az applikáció saját böngészőjében megjelenített weboldalra viszik az érdeklődőket, esetleg üzenetet kezdeményeznek a hirdető felé, aki így közvetlenül kapcsolatba kerülhet a reménybeli vásárlóval. Mivel pedig a felhasználó a kattintással már üzenetváltást kezdeményezett irányába, a jövőben akár szponzorált üzeneteket is küldhet neki.

A tervek közt szerepel mindez továbbfejlesztése oly módon, hogy akár közvetlenül vásárolni és fizetni is lehessen majd a Facebookon belül – ezzel bevallottan az Amazonnal próbálják felvenni a versenyt. Ahogy azzal is, hogy az app már az üzeneteket olvasva próbálja kitalálni, mit szándékozik vásárolni az alkalmazás használója, és célzottan jelenít meg neki ajánlatokat.

A Facebook természetesen nem áll meg a Messenger-reklámmegjelenítéseknél, terveik közt szerepel, hogy egyéb alkalmazásaikat – például az Instagramot és a WhatsAppot – is hasonló módon fejlesszék tovább.


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló
Tech
A Facebook-on is beköszön a MI
  • szerző:nuus
  • 2024. 03. 19.
Életmód
Barbie nyugdíjas korba lépett
  • szerző:nuus
  • 2024. 03. 08.